21-02-2015, 23:28
Lugu järgnev:
90. aasta sügisel leidis Järvamaal aset järjekordne korrakaitseorganite reid tabamaks liiklusrikkujaid. Jõgeva poolt lähenenud kollane Lada eiras patrullauto poolt antud peatumismärguannet ning Kapu ristis suruti ta Koeru poole, sealt edasi takistati tema pääsemist Mäeküla suunal, mistõttu pidi auto võtma kursi Kalitsa küla poole. Kalitsa külje all asuvat "S"-kurvi oli eelnevalt mitmel korral kasutatud liiklushuligaanide teelt välja juhtimiseks, ning ilmselt oli ka tol päeval sama plaan. Õige pea lisandusid patrullautole veel 2 korrakaitseorganite sõidukit, mis asusid kollast Lada´t soovitud suunas suruma. Kõik läks plaanipäraselt, kui ühel hetkel tegi Lada ootamatu pöörde ning suundus põllule. Kolmest autost, kes tol hetkel jälitamisega ametis oli, jätkas teekonda põllul kaks, kolmas ehk liiklusmiilitsa patrullauto jäi põllu servale ning blokeeris mahasõidukoha (seda vast põhjusel, et nende masin oli tagaveoline ning põld sadanud vihmast pehme), kollase Lada järel sõitnud 08 ning UAZ jätkasid teekonda. Põllule keerates kustutas kollane Lada tuled, kuid 08 oli piisavalt lähedal, et auto tuled olid võimelised valgustama eessõitvat masinat.
Järsku juhtus midagi ootamatut- Žiguli kadus hetkega teda jälitanud masinate tuledevihust. Asjade loogilist kulgu eeldanud jälitajad tõid UAZ-iga mehi juurde ja asusid metsaserva kammima, kuna nad ei näinud võimalust, et auto oleks saanud teele tagasi pöörduda. Tulemusi aga polnud.
Järgmisel päeval naasid 08 ja UAZ-i juht põllule, et saada selgust, kuhu suunda auto kadus. Eelmise õhtu mälestuste põhjal pandi enda masinate liikumine kokku pehmele põllule vajutatud rehvijälgedega ning selle tulemusena sai selgeks, et kollase žiguli jäljerada lõppes hetkel, mil see oli jälitavast autost ca 60-70m eespool. Jäljerada mitte lihtsalt ei lõppenud, vaid jäi mulje, et auto oli kerkinud, st jälgede sügavus vähenes kuni momendini, mil ratastel enam maapinnaga kokkupuudet polnud.
Täpsemaid detaile on raske saada, kuna sündmus leidis siiski aset veerand sajandit tagasi. Niipalju sain teada, et juhti otseselt ei nähtud ning kindluse mõttes üle kuulatud kohalikud kaagid ei tunnistanud samuti oma seotust antud juhtumiga (miilitsad võisid väga "veenvad" olla).
Aastaid hiljem jõudis 08-t juhtinud mehe kõrvu kuuldus, et sarnane kollase Žiguli intsident leidis samal ajaperioodil aset Kuusalu kandis. Väidetavalt olla masin seal sõitnud läbi teed blokeerima pandud veoki järelhaagisest. Seotud riigiteenistujad hakkasid ebatavalisest juhtumist lobisema ning nad tagandati ametist.
Mida arvavad vanemad kaasfoorumlased sellistest lugudest? Ehk on neid veelgi?
90. aasta sügisel leidis Järvamaal aset järjekordne korrakaitseorganite reid tabamaks liiklusrikkujaid. Jõgeva poolt lähenenud kollane Lada eiras patrullauto poolt antud peatumismärguannet ning Kapu ristis suruti ta Koeru poole, sealt edasi takistati tema pääsemist Mäeküla suunal, mistõttu pidi auto võtma kursi Kalitsa küla poole. Kalitsa külje all asuvat "S"-kurvi oli eelnevalt mitmel korral kasutatud liiklushuligaanide teelt välja juhtimiseks, ning ilmselt oli ka tol päeval sama plaan. Õige pea lisandusid patrullautole veel 2 korrakaitseorganite sõidukit, mis asusid kollast Lada´t soovitud suunas suruma. Kõik läks plaanipäraselt, kui ühel hetkel tegi Lada ootamatu pöörde ning suundus põllule. Kolmest autost, kes tol hetkel jälitamisega ametis oli, jätkas teekonda põllul kaks, kolmas ehk liiklusmiilitsa patrullauto jäi põllu servale ning blokeeris mahasõidukoha (seda vast põhjusel, et nende masin oli tagaveoline ning põld sadanud vihmast pehme), kollase Lada järel sõitnud 08 ning UAZ jätkasid teekonda. Põllule keerates kustutas kollane Lada tuled, kuid 08 oli piisavalt lähedal, et auto tuled olid võimelised valgustama eessõitvat masinat.
Järsku juhtus midagi ootamatut- Žiguli kadus hetkega teda jälitanud masinate tuledevihust. Asjade loogilist kulgu eeldanud jälitajad tõid UAZ-iga mehi juurde ja asusid metsaserva kammima, kuna nad ei näinud võimalust, et auto oleks saanud teele tagasi pöörduda. Tulemusi aga polnud.
Järgmisel päeval naasid 08 ja UAZ-i juht põllule, et saada selgust, kuhu suunda auto kadus. Eelmise õhtu mälestuste põhjal pandi enda masinate liikumine kokku pehmele põllule vajutatud rehvijälgedega ning selle tulemusena sai selgeks, et kollase žiguli jäljerada lõppes hetkel, mil see oli jälitavast autost ca 60-70m eespool. Jäljerada mitte lihtsalt ei lõppenud, vaid jäi mulje, et auto oli kerkinud, st jälgede sügavus vähenes kuni momendini, mil ratastel enam maapinnaga kokkupuudet polnud.
Täpsemaid detaile on raske saada, kuna sündmus leidis siiski aset veerand sajandit tagasi. Niipalju sain teada, et juhti otseselt ei nähtud ning kindluse mõttes üle kuulatud kohalikud kaagid ei tunnistanud samuti oma seotust antud juhtumiga (miilitsad võisid väga "veenvad" olla).
Aastaid hiljem jõudis 08-t juhtinud mehe kõrvu kuuldus, et sarnane kollase Žiguli intsident leidis samal ajaperioodil aset Kuusalu kandis. Väidetavalt olla masin seal sõitnud läbi teed blokeerima pandud veoki järelhaagisest. Seotud riigiteenistujad hakkasid ebatavalisest juhtumist lobisema ning nad tagandati ametist.
Mida arvavad vanemad kaasfoorumlased sellistest lugudest? Ehk on neid veelgi?