Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FILM: Vaimude väljaajaja (The Exorcist (1973)
#26
Ega ristiusk siis deemoneid välja mõelnud. Ristiusk tegi lihtsalt seda, mida ta hästi oskab - omandas õigused teatud sümbolitele ja sõnakujudele. Deemonid on nö. langenud valgusolendid, infokogumid, mis kannavad eneses kogu Kõiksuse loomise erinevaid aspekte. Ega keskaegne "must maagia" ilmaasjata kiriku poolt põlu all polnud, sest papid teadsid, et kes suudab deemoneid välja kutsuda, neid kontrollida ja vajadusel ka juhtida, selle käes on lõputu infoväli ja võim. Madalamal tihedusel elutsedes on deemonid minetanud oma endise teadvuse ning see on asendunud lihtsalt teadvustunud olekuga - energiakogum, mis on teadlik iseendast, ent mis ei suuda ennast ise juhtida, ise mõelda ja ise tegutseda. Selleks on vaja kas reaalset vaimolendit, kes neid käsutab või siis mingit eelprogrammeeritud programmi, mille alusel deemon tegutseb.

Deemonit on lihtne kontrollist vabastada, kui tead nende nime. Nimi seob ükskõik millist teispoolsuse elukat, deemonit või vaimolendit. Ent kontrollist vabastamine tähendab seda, et deemon ründab esimest ettejuhtuvat, keda ta "ärgates" märkab, st. sind ennast. Siin tuleb mängu ka veel üks aspekt, mille tõttu šamaaniteadmisi on parem ja kasulikum õppida - šamaan tegeleb kolme ilmaga - st. ei põlga ära allilma, mida näiteks enamus tänapäevaseid "valgusega töötajaid" teeb. Seega on šamaanil võimalik pagendada deemonit meie reaalsusest madalamatesse tihedustesse, kust nad esiti pärit on.
Vasta
#27
(17-07-2012, 11:38 )Krt Kirjutas: deemonid = jumalad - Kõiksuse nägu ja tegu.

Kui Deemon võrdub Jumal ja Jumalt pole olemas. Kas see tähendab, et ka Deemonit pole olemas?

No jah. Eks ma pean tõdema, et selgitus Deemonile jääbi ikka sinna kus ta on. Konkreetset tähendust omamata sõna millega iseloomustatakse üldjuhul kõiki olendeid, keda ei suudeta konkreetselt tuvastada.

Vasta
#28
(17-07-2012, 11:29 )Dana Kirjutas: Kuna mina oma sõnavaras sellist sõna nagu deemon ei kasuta, siis huvitaks kuidas para-rahvas, kes seda sõna kasutab, on selles teemas end palju harinud sõnale ühese ja selge seletuse annavad.
Jah, minu sõnavaras samuti see sõna puudub ja siiani olen ma teadnud, et shamaani ( ei mõelnud Sind) sõnavarast peaks taoline kristlik mõiste "deemon" olema välistatud ehk, et olema täpsemini määratletud.
Sõnadel on üks kummaline võime siduda süsteemiga, mis on andnud mõistele sisu ehk kirjelduse.

Vasta
#29
Väga hästi öeldud. Eks seetõttu ongi osa sõnu sellised, millele me ei suuda seletust anda. Deemon on üks neist sõnadest minu jaoks.
Mis mulle hetkel meenus on see, et kui ma tatsasin ringi seal kaugel maal, kus on Jumalaid ja usundeid nagu korralikus lilleaias erinevaid lilli, oli mul üks vestlus sel teemal. Küll veidi teise kuvandiga aga siiskis. jutust lipsas ka läbi sõna deemon ja ma küsisin siis, et kes nad on. See mees väitis, et deemonid on mäevaimud (kuna jutt oli mägedest, siis vastas ta ka just mägedega seotult).
Ehks siis kohaliku pärimuse järgi elasid mäel deemonid ehk siis mäevaimud, eks kaitsesid mäge ja selle saladusi. Kas nad ka veel mingied olendeid deemoniteks kutsuvad, vot seda ma tõesti ei tea.
Igal juhul pidavat need mäevaimud ka kutsumata külalised hulluks ajama. Räägiti, et üks mees olla sinna läinud. Mitu nädalat kadunud olnud ja tagasi tulles olevat ta ööd kui päevad kurjade vaimudega võidelnud kuni lõpuks oli kurnatusest surnud. Need kurjad vaimud olevat deemonid tema kallale ajanud, kuna ta lubamata kohta tõenäoliselt oli sisenenud või midagi mida ta silm ei pidanud nägema näinud.

Vasta
#30
(17-07-2012, 13:28 )Dana Kirjutas: Väga hästi öeldud. Eks seetõttu ongi osa sõnu sellised, millele me ei suuda seletust anda. Deemon on üks neist sõnadest minu jaoks.
Mis mulle hetkel meenus on see, et kui ma tatsasin ringi seal kaugel maal, kus on Jumalaid ja usundeid nagu korralikus lilleaias erinevaid lilli, oli mul üks vestlus sel teemal. Küll veidi teise kuvandiga aga siiskis. jutust lipsas ka läbi sõna deemon ja ma küsisin siis, et kes nad on. See mees väitis, et deemonid on mäevaimud (kuna jutt oli mägedest, siis vastas ta ka just mägedega seotult).
Ehks siis kohaliku pärimuse järgi elasid mäel deemonid ehk siis mäevaimud, eks kaitsesid mäge ja selle saladusi. Kas nad ka veel mingied olendeid deemoniteks kutsuvad, vot seda ma tõesti ei tea.
Igal juhul pidavat need mäevaimud ka kutsumata külalised hulluks ajama. Räägiti, et üks mees olla sinna läinud. Mitu nädalat kadunud olnud ja tagasi tulles olevat ta ööd kui päevad kurjade vaimudega võidelnud kuni lõpuks oli kurnatusest surnud. Need kurjad vaimud olevat deemonid tema kallale ajanud, kuna ta lubamata kohta tõenäoliselt oli sisenenud või midagi mida ta silm ei pidanud nägema näinud.
No vot, väga hea jutt. Selliseid arhailisi jutustusi on hea kuulata ja lugeda, sest kannavad eneses rohkem infot, kui mistahes kristlik hinnasilt. See, kui kristlus omandab enesele sõnu ja mõisteid, ei tee neid veel kristlikeks oma olemuselt. Senimaani on olemas vaid kolm sõna, mis on saanud enesele külge kristliku pitseri - jumal, saatan, palve - need kolm sõna garanteerivad tagaukse avamise kristlike kombitsatele.

Ka vein ja leib on kristlikus kultuuris tähtsal kohal, ent samas kellelgi pole tulnud mõttesse veini juues seostuda kristlusega!? Miks peaks siis deemonit kasutades see juhtuma? Deemonid olid olemas juba ammu enne, kui esimene inimene maamunal tatsas ja isegi mõtet veel religioonist ei eksisteerinud...
Vasta
#31
Nii see on.
Lisan veel, et deemon (daimon) tähendas kreeka keeles alguses jumalus, vaim. Mis see sõna veel vanemates keeltes tähendas - ei tule praegu meelde. Hiljem hakati deemoniks nimetama jumalate ja inimeste vahepealsed üleloomulikke olevusi, hilisantiigis sai sõnast demon kuri vaim. Ristiusk samastas deemonitega paganlike rahvausundite jumalad ja vaimud ja seetõttu selle mõistega ongi segadus.
Deemonitele vastavaid üleloomulikke olendeid on ka Hiina ja Vana-Pärsia usundites (asurad, džinn).
Tavakeeles peetakse tavaliselt sõnaga deemon senini silmas kurje olendeid, sest ei teata enam sõna algset tähendust.
Mitmesuguseid üleloomulikke olendeid on kirja pandud nii rahvaluules kui ka näiteks VT-s. Seal on näiteks araabia džinnidega sarnaseid deemoneid nimetuse all se iim (´karvane olend´)ja Paabelis sokusarnane kõrbedeemon Azasel. Tuntud on naisdeemon Lilith, üglohe Leviathan jt. Tänapäeval kasutatakse sõna deemon asemel vahel ka sõna valgusolend. Valgusolendid võivad olla nii head kui kurjad, täpselt niisugused nagu nad inimestele tunduvad.
Vasta
#32
(17-07-2012, 12:45 )Dana Kirjutas: Kui Deemon võrdub Jumal ja Jumalt pole olemas. Kas see tähendab, et ka Deemonit pole olemas?

No jah. Eks ma pean tõdema, et selgitus Deemonile jääbi ikka sinna kus ta on. Konkreetset tähendust omamata sõna millega iseloomustatakse üldjuhul kõiki olendeid, keda ei suudeta konkreetselt tuvastada.

Iga olend koosneb pisematest ja suurematest jumalatest ehk deemonitest. Ka inimene koosneb nende hordidest, lisaks vertikaalsetest ülem- ja alamdeemonite klassidest, mis omakorda põhinevad ajatutel horisontaaldeemonitel. Olgu kui primitiivsed või arenendud tahes, on nad ikka osa Kõiksusest. Olgu nad kui erinevad tahes, on nad ikka kuidagipidi omavahel suguluses. Pole asja või nähtust, mida ei võiks klassifitseerida teatud deemoniks ja nende hulkadeks. Iga deemonit tuleb eraldi tuvastada.

Konkreetse mäe puhul pole tegu otseselt sisedeemonitega, kui just kultuurilised ja kogemuslikud sidemed sellega väga tugevad pole, vaid pigem välisdeemonitega. Mis täpsemalt, oleneb. Kui rääkida aga Mäe deemonitest, siis see võib tähendada midaiganes, sest ka Kõiksus on sümboolselt üks Mägi.
Vasta
#33
Siia seestumise, eksorsismi ja mäedeemonite juurde sobib lugu, mida ma juba ammu lugesin ja mis ikka ja jälle mõtlemisainet pakub.

Lugu pärit Jim Corbetti reisikirjast "Inimesesööjad", Tln, Eesti Raamat, 1985. Olen tekstist kompaktsuse huvides palju lõike välja jätnud ja väljajäetud osa tähistamata jätnud, leheküljed on 114-117, peatüki "Templitiiger" alguses.

Autor kirjutab mina-vormis.
_________________________

Trisuli mäe deemon

Peatselt pärast Esimest maailmasõda olin jahiretkel Kumauni (asub Lääne Himaalajas) kaugemates paikades. Ühel septembriõhtul asusime laagrisse Trisuli jalamil ja saime seal teada, et igal aastal ohverdatakse Trisuli deemonile 800 kitse. Meiega oli viisteist mägilast (Garhwal'ist). Üks neist meestest - Bala Singh oli minuga olnud juba aastaid ja saatnud mind paljudel rännuteedel. Enne magamaheitmist laulsid mehed alati õhtuse laagrilõkke ümber pikki lugulale; esimesel õhtul Trisuli jalamil kestis aga laulmine tavalisest kauem ning seda saadeti käteplaksutamise, hüüete ja plekknõude tagumisega.

Olime kavatsenud selles paigas pikemaks ajaks laagrisse jääda, seetõttu üllatusime järgmisel hommikul väga, nähes oma mehi laagrist lahkumisele valmistumas. Meie pärimise peale öeldi, et see koht on laagriplatsiks sündmatu: et siin on niiske, et vesi on joogiks kõlbmatu, et kütet on raske muretseda, ja lõpuks, et kaks miili edasi on parem koht.

Mul oli varustuse kandmiseks kuus garhwallast, nüüd aga nägin, et oli tehtud ainult viis kandamit ning Bala Singh istub teistest eemal lõkke ääres, tekk ümber pea ja õlgade. Kõigi mu küsimuste peale andis ta ühe vastuse - ei, ta ei ole haige. Tollel päeval läbisime oma kahemiilise marsi vaikides, Bala Singh kuutõbise või uimastit pruukinu moel kõndimas kõige taga.

Pärast pikka puiklemist ja ebamääraseid vastuseid sain lõpuks (ühe teise) garhwallase Mothi Singhi rääkima, ning ta jutt oli lühike ja otsekohene. "Kui me eile õhtul lõkke ümber istusime ja laulsime, tuli Trisuli deemon Bala Singhi suhu ja ta neelas selle alla." Mothi Singh jätkas, et nad karjusid ja kolistasid plekknõudega, püüdes deemonit niiviisi välja ajada, kuid see ei aidanud ja nüüd pole enam midagi parata.

Bala Singh istus eemal, tekk ikka veel ümber pea. Ta oli teiste meeste kuuldekaugusest väljas, seepärast läksin tema juurde ja ütlesin, et ta räägiks eile õhtul juhtunust. Pärast pikka vaikust lausus Bala Singh: "Kui ma eile õhtul ühe meie laulu värssi laulsin, kargas Trisuli deemon mulle suhu, ja kuigi ma püüdsin teda välja sülitada, libistas ta end kõrist alla kõhtu. Teised mehed nägid mu võitlust deemoniga, sest tuli põles heledalt, ja nad püüdsid teda välja ajada, kuid deemon ei läinud." Küsisin: "Kus on deemon praegu?" Pannes käe rinnaku alla vastas Bala Singh sügavas veendumuses: "Ta on siin, sahib, siin; ma tunnen teda liigutamas."

Järgmisel päeval pakkisin oma asjad ja asusin koos Bala Singhiga 10-päevasele tagasiteele Naini Tali. Bala Singh, umbes 30-aastane täies jõus mees, oli lahkunud Naini Talist täis elurõõmu; nüüd tuli ta tagasi vaikides, tardunud silmavaate ja elutahte kaotanud mehena. Naini Tali piirkonnaarst Cooke, suurte kogemustega mees ja hea perekonnatuttav, tuli mu palve peale Bala Singhi vaatama. Pärast pikka ja põhjalikku uurimist väitis ta, et Bala Singh on füüsiliselt täiesti terve ja et ta ei leia mitte midagi, mis võiks põhjustada mehe ilmselt depressiivset seisundit.

Mõne päeva pärast tuli mulle hea mõte. Naini Talis elas tollal üks silmapaistev hindust arst ja ma oletasin, et kui saan ta tuua Bala Singhi läbi vaatama, pärast aga jutustan talle deemonist ning panen ta veenma Bala Singhi, et tolle kõhus pole mingit deemonit, siis suudab tema Bala Singhi hädast välja aidata - seda enam, et arst pole mitte ainult hindu, vaid ka mägilane. Kuid haiget nähes muutus doktor kohe kahtlustavaks. Kui ta paari osava küsimusega sai teada, et selle kõhus on Trisuli deemon, pöördus ta kannapealt ümber, tuli ja ütles mulle: "Kahju, et te mind kutsusite - mina ei saa selle mehe heaks midagi teha."

Naini Talis viibis kaks Bala Singhi koduküla meest. Nad nõustusid Bala Singhi koju viima. Bala Singh sai koduteega hõlpsasti hakkama. Kojujõudmise päeva õhtul sugulastest ja sõpradest ümbritsetuna ütles ta neile järsku, et deemon tahab välja tulla ning tagasi Trisuli minna, ja et see on võimalik ainult tema surma läbi. Nõnda siis heitis Bala Singh pikali ja suri.
______________________________

Kindlasti sisaldab see juhtum suures koguses ebausku ja enesehüpnoosi, kuid mõeldes sellele, et ka Kaiu rabast on "tulnud keegi kaasa" ja nii mitmelt poolt mujaltki, siis midagi objektiivsemat kui pelgalt kujutlusvõime koos ebausuga peab selle taga siiski olema.
Vasta
#34
Just hiljuti jõudis minuni paar huvitatavat infokildu antud loo kohta.
Filmi aluseks oli tõestisündinud lugu mis rääkis siis deemoni väljaajmisest Saint Louisi linnas elavanud poisist.
The Exorcist (film) - Wiki

Mis mul oli senini kahe silma vahele jäänud oli fakt, et lugu tegelikult algas ju Washington DC (nüüdsest) äärelinnast ehk Marylandi osariigi linnakesest Cottage Ćity. Seda nime kuuldes meenusid mulle seal kandis oldud ajad ja teadmine, et see osa oli algselt ehitatud kui riigitöötajate elamurajonn kuhu said korterid osta just laiendamist alustanud USA föderaal valitsuse ametnikud.
Loos küll ei mainita otseselt, et poisi ema või isa oleks valitsuse ametis olnud, kuid mainitakse ääri-veeri, et nad olid "kontoritöötajad" ja antud ajalõik seob selle just laienava valitsusega.
Ehk siis - kui siduda see USA valitsuse liikmeta hilisemate skandaalidega ja juhtumitega (Franklin School, Finders Case) millede käigus kasutati lapsi erinevates rituaalides siis ka see lugu võis alguse saada just sealt.
Kui poisi vanemad olid riigi ametnikud kelledele tehti raskesti keeldtutav ettepanek siis võis mõnes riituses osalemine saada poisile saatuslikuks. Kui lugu välja tuli siis on Washington DC ja vanemate seotus sellega välja jäetud.
Kui kellegil on mõni muu huvitav killuke võiks lisada.
Vasta
#35
Selle teemaga
https://www.para-web.org/showthread.php?...#pid157896

ehk Trisuli mäe vaimuga seostub ehk ka Trisuli mäestikumasiivi jalamil asuva Roopkundi järve skelettide mõistatus: https://www.youtube.com/watch?v=FEBs675QNJw
ubes 4:40 kuni 8:30 sellest videost (muid huvitavaid teemasid on ka).
Roopkundi järves on 600-800 inimskeletti, mis on pärit ligi 1000 aastasest ajavahemikust. Kohaliku järvekalmistu hüpoteesi aga kummutab asjaolu, et need inimesed olid (peale mõne üksiku erandi) kõik pikakasvulised, füüsiliselt tervedja vanuses 35-40. Ei olnud lapsi. Ei olnud relvi. Inimeste päritolu oli aga nii Euroopast kui ka lähedamalt Indiast. Njah, tea, kas Trisuli mäe vaim meelitas nad järve?
Vasta
  


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Parim/lemmik film Indr3k 454 220,280 01-04-2024, 03:54
Viimane postitus: Lokster
  Film: Katõn excubitoris 21 11,364 15-04-2022, 18:01
Viimane postitus: vasamasa
  Film: Matrix henzukaz 54 34,328 26-12-2021, 23:37
Viimane postitus: Lynx Titan
  film (needus, neetud)/the conjuring Kahvanägu 6 2,957 25-12-2020, 23:41
Viimane postitus: Kahvanägu
  Film: lühifilmid zen faran 18 13,113 09-09-2020, 11:51
Viimane postitus: Vesilik
  Film: "Saladus: julge unistada", romantiline draama. Teloslane 0 1,799 07-09-2020, 12:10
Viimane postitus: Teloslane
  FILM: The Bad Batch. Lisaks Fairchild FH-227D Andides Tyto Alba 16 8,088 27-06-2020, 11:58
Viimane postitus: Tyto Alba
  Film maa all elavaist super-ussidest? hulkuv hing 8 5,069 04-03-2020, 10:34
Viimane postitus: xawa
  FILM: The Wandering Earth (2019) Tyto Alba 0 2,907 03-03-2019, 19:34
Viimane postitus: Tyto Alba
  Film: The Man from Earth GertEST 8 8,400 11-02-2018, 17:29
Viimane postitus: pikksukk

Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat:
1 külali(st)ne

Expand chat