El Laberinto del Fauno
IMDb
On aasta 1944. Hispaania kodusõda on lõppenud fašistide võiduga, kuid mõningates mägipiirkondades käib veel võitlus vabadusliikumise ning frankistide vahel, keda juhib sadistlik kapten Vidal.
Vidali meeste poolt hõivatud üksildlasse mägitallu on teel lapseootel Carmen koos tütre Ofeliaga. Isa kaotanud ning ootamatult võõrasse keskkonda paisatud hingeline tüdruk leiab lohutust muinasjuttudest ning talle tundub, et ümbritsev ürgmets on haldjaid ja muinasjututegelasi täis võlumaailm. Tüdrukule pakub pakub tuge ka majapidajanna Mercedeses, kes salaja mässulisi abistab.
Ühel öösel avastab Ofelia maamaja tagant metsast kummalise labürindi, mida valvab groteskne, sokusarvedega Paan. Tüdruk kuuleb, et muistse ennustuse kohaselt on ta maa-aluse kuningriigi printsess ning oma tõelise mina avastamiseks ja kuningriiki jõudmiseks peab ta läbima kolm verdtarretavat katset. Kõhklemata otsustab Ofelia Paani väljakutse vastu võtta.
Nagu kõik head filmid, räägib ka Guillermo del Toro “Paani labürint” inimlikkusest, mille mõõdupuuks näib selles linateoses olevat reeglite kahtluse alla seadmine ning neist üleastumine. Filmi rikkalik visuaalia on inspireeritud sümbolistlikust kunstist ja Francisco de Goya maalidest (filmis on otsene viide Goya õõvastavale teosele “Saturn õgib oma lapsi” (1819), kus kannibalist Saturn sümboliseerib arvatavasti sõda).
Loo arenedes hakkab aimuma, kui õrn ja habras on piir erinevate reaalsuste vahel... aga päriselt selgub piiri haprus siiski alles pärast selle kadumist.
Mõningatest 'lahingustseenidest' hoolimata hea film. 9 / 10.
IMDb
On aasta 1944. Hispaania kodusõda on lõppenud fašistide võiduga, kuid mõningates mägipiirkondades käib veel võitlus vabadusliikumise ning frankistide vahel, keda juhib sadistlik kapten Vidal.
Vidali meeste poolt hõivatud üksildlasse mägitallu on teel lapseootel Carmen koos tütre Ofeliaga. Isa kaotanud ning ootamatult võõrasse keskkonda paisatud hingeline tüdruk leiab lohutust muinasjuttudest ning talle tundub, et ümbritsev ürgmets on haldjaid ja muinasjututegelasi täis võlumaailm. Tüdrukule pakub pakub tuge ka majapidajanna Mercedeses, kes salaja mässulisi abistab.
Ühel öösel avastab Ofelia maamaja tagant metsast kummalise labürindi, mida valvab groteskne, sokusarvedega Paan. Tüdruk kuuleb, et muistse ennustuse kohaselt on ta maa-aluse kuningriigi printsess ning oma tõelise mina avastamiseks ja kuningriiki jõudmiseks peab ta läbima kolm verdtarretavat katset. Kõhklemata otsustab Ofelia Paani väljakutse vastu võtta.
Nagu kõik head filmid, räägib ka Guillermo del Toro “Paani labürint” inimlikkusest, mille mõõdupuuks näib selles linateoses olevat reeglite kahtluse alla seadmine ning neist üleastumine. Filmi rikkalik visuaalia on inspireeritud sümbolistlikust kunstist ja Francisco de Goya maalidest (filmis on otsene viide Goya õõvastavale teosele “Saturn õgib oma lapsi” (1819), kus kannibalist Saturn sümboliseerib arvatavasti sõda).
Loo arenedes hakkab aimuma, kui õrn ja habras on piir erinevate reaalsuste vahel... aga päriselt selgub piiri haprus siiski alles pärast selle kadumist.
Mõningatest 'lahingustseenidest' hoolimata hea film. 9 / 10.