06-12-2019, 21:15
Kaldunn, inimesed ei lahku siit foorumist ju kuhugile teise foorumisse, minuteada vähemasti mitte. Ning kunagi oli ju Eestis, kuid samamoodi mujal maailmas, foorumeid oluliselt enam, kas teile ei tundu? Mulle on küll jäänud selline mulje, et foorumid käivad üleüldiselt alla, mitte et see foorum kuidagi eriliselt halvasti on vastu pidanud teistega võrreldes. Kui nüüd keegi tahaks küsida, et miks see nii võiks olla, siis ühe subjektiivse mõtte ju võiks välja käia.
Sotsiaalvõrgustike võidukäik on meile kõigile teada-tundud fenomen, aga miks need võrgustikud nii kõvasti laineid löövad? Ühest küljest inimesed muidugi tahavad suhelda, ning sotsiaalvõrgustikud teevad selle lihtsaks. Teisalt aga on needsamad sotsiaalvõrgustkikud ju ka kasumlikkust jahtivad firmad, ning need firmad näevad palju vaeva inimeste võimalikult efektiivseks haaramiseks. Ning kui sõltuvus on enamus inimeste jaoks halva kõlaga sõna, siis neile firmadele on see kasumi allikas. See asjaolu pole jäänud üldse tähelepanuta, ning sotsiaollvõrgustikud kulutavad palju raha uurimaks välja kuidas inimesi võimaluste piires endast sõltuvaks muuta. Kuidas panna inimesi võimalikult kaua oma võrgustikus istuma, sest see suurendab platvormi kasumlikkust. Facebook võib endale lubada saja miljoni dollari investeerimist inimeste psühholoogilise mõjutatavuse uurimiseks, aga para-web seda endale lubada ei saa, eks ole.
Para-web on siis lihtsalt sattunid olukorda, kus mitmed suurkorporatsioonid on võtnud enda asjaks köita inimeste tähelepanu enda platvormile ja neil on vahendeid seda asja väga sügavuti ning suurelt ette võtta. Ning inimesed on mõjutatavad.
Sotsiaalvõrgustike võidukäik on meile kõigile teada-tundud fenomen, aga miks need võrgustikud nii kõvasti laineid löövad? Ühest küljest inimesed muidugi tahavad suhelda, ning sotsiaalvõrgustikud teevad selle lihtsaks. Teisalt aga on needsamad sotsiaalvõrgustkikud ju ka kasumlikkust jahtivad firmad, ning need firmad näevad palju vaeva inimeste võimalikult efektiivseks haaramiseks. Ning kui sõltuvus on enamus inimeste jaoks halva kõlaga sõna, siis neile firmadele on see kasumi allikas. See asjaolu pole jäänud üldse tähelepanuta, ning sotsiaollvõrgustikud kulutavad palju raha uurimaks välja kuidas inimesi võimaluste piires endast sõltuvaks muuta. Kuidas panna inimesi võimalikult kaua oma võrgustikus istuma, sest see suurendab platvormi kasumlikkust. Facebook võib endale lubada saja miljoni dollari investeerimist inimeste psühholoogilise mõjutatavuse uurimiseks, aga para-web seda endale lubada ei saa, eks ole.
Para-web on siis lihtsalt sattunid olukorda, kus mitmed suurkorporatsioonid on võtnud enda asjaks köita inimeste tähelepanu enda platvormile ja neil on vahendeid seda asja väga sügavuti ning suurelt ette võtta. Ning inimesed on mõjutatavad.