Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Haridus
#26
AndrewF , ma lõpetan alles põhikooli, ma 15 alles:o
Vasta
#27
Mina seda vikipedia juttu küll tõsiselt ei võta.
"Kooliprogramm koosneb Sinu programmeerimisest"- see vist Icke tsitaat ja selle ma võtan paremini vastu.
Ma kuulun ka nende hulka,kes ei saa aru,miks ma keskkoolis poolt seda möga pähe tagusin,mida pole mul
kogu elu vaja läindAngry
P.S. Targad mehed väidavad,et kui on õpetaja ja õpilane,siis toimub ÕPETAMINE. Aga kui on õpetaja ja õpilased, on see PROGRAMMEERIMINE.

[Muudetud: 11-14-2009 alar]
Vasta
#28
Aga kes keelab sul endale eraõpetaja palkamist?
Kuidas te aru ei saa, et kogu 12-klassiline õppeprogramm on loodud eesmärgiga panna inimene oma aju kasutama. Minul ka õpitud matemaatikat tarvis ei lähe. Kuid paljudel läheb. Lisaks sain ma panna end kasutama oma mõistust. Õppida uusi asju(olenemata teemast) tähendab siiski võimet omandada uusi teadmisi.

--e--

Tsitaat:Algselt postitas alar
P.S. Targad mehed väidavad,et kui on õpetaja ja õpilane,siis toimub ÕPETAMINE. Aga kui on õpetaja ja õpilased, on see PROGRAMMEERIMINE.

Kuidas need mehed targaks said? Näitasid haridusele keskmist sõrme ja mõtlesid lillelisi mõtteid? Vaevalt küll.

[Muudetud: 11-14-2009 zepac]
Vasta
#29
Tsitaat:Algselt postitas zepac
Tsitaat:Algselt postitas alar
P.S. Targad mehed väidavad,et kui on õpetaja ja õpilane,siis toimub ÕPETAMINE. Aga kui on õpetaja ja õpilased, on see PROGRAMMEERIMINE.
Kuidas need mehed targaks said? Näitasid haridusele keskmist sõrme ja mõtlesid lillelisi mõtteid? Vaevalt küll.
Siiski, siiski.. kahjuks on alar'il osaliselt õigus :(
Igasuguste lugude hulgast meenub koheselt juhtum kui üks lapsevanem pidi keskkooli füüsikaõpetajale selgitama kiiruse ja kiirenduse erinevust ja kui ma just väga ei eksi, on siit foorumistki läbi lipsanud teateid väga tuhmidest õpetaja-palga saajatest.
Vasta
#30
Olgu õpetaja nii hea kui tahes,ta ei suuda õpetada korraga 20-30 erineva arusaamaga last. Alati tekib "edasijõudjaid" ja "mahajääjaid". Seepärast töötabki ainult kombinatsioon õpetaja-õpilane,kus õpetaja saab pühenduda ühe isiku omapärale. Ülejäänud variandid on ainult "massprogrammeerimine".
Mina pole muidugi mingi autoriteet,lugege,mida arvavad tugevamad pead haridusest ja haritusest.
Zepac-ma väidan,et ükski ülimalt teadlik inimene ei ole oma teadmisi saanud koolist!
Vasta
#31
Mida siis teha? Kool sinna samma saata ja minna puid kallistama? Kosmoseteadlased, kes teile maailmalõppu ennustavad on metsast tulnud?
Vasta
#32
Ei,miks. Meie jaoks on raamatukogud esimene valik. Tänapäeval veel igatsorti foorumid netis jne.Okei,kool võib-olla avardab silmaringi aga ei anna seda sorti teadmisi,milliseid me otsime.
Vasta
#33
Sama juttu on ka meie president rääkinud. Minu arvates on niigi neid vasaku ajupoolega mõtlevaid inimesi liiga palju.

Reps: riik peab suutma tekitada noortes huvi reaalainete vastu.

Keskerakondlasest endise haridusministri Mailis Repsi sõnul on rakendusliku kõrghariduse probleemiks riigi piiratud ressursside juures olnud suurt mõjuvõimu omavate ülikoolide eelistamine.

«Pärast kõrghariduse reformi peavad paljud üliõpilased oluliseks omandada magistrikraadi, mida kahjuks paljud rakenduskõrgkoolid ei saa anda. Näiteks Soome rakenduskõrgkoolides on võimalus magistrikraadi omandada ning need koolid on noorte hulgas populaarsed,» leiab Reps.

Riik peaks Repsi hinnangul koostöös ettevõtjatega arendama tööpraktika korraldamist kutsekoolide ja keskkooli õpilastele. «Riigil tuleks toetada ettevõtjaid praktika juhendamise eest, sest ettevõtjale on see lisakohustus.»

Probleemiks on Repsi sõnul ka sotsiaal- ja humanitaarainete ülepakkumine ülikoolides ning samas noorte vähene huvi loodus-, täppis- ja tehnikateaduste vastu. «Kõige suurem väljakutse riigi hariduspoliitikale on tekitada juba põhikoolis noortes huvi loodus- ja reaalainete vastu.»

Edasi loe: http://www.postimees.ee/?id=297001
Vasta
#34
Olgugi, et vana teema ja teemaalgataja vist ammu kadunud..
Küsiks alustuseks ühe OT küsimuse: Mille eest inimesed bänni saavad? ma lõpetan alles põhikooli, ma 15 alles:o = Ghostcracker Bännitud Laugh .. okei.

Põhikool ja keskkool on mõtlemise arendamiseks.. kui eelnevalt väideti, et see õpetaja kuulamine kasvatab halli massi, siis mina sellega ei nõustu. Järelikult pole need inimesed viitsinud kodus õppida.. mõni matemaatika ülesanne paneb tõesti ajusid ragistama ja kõik põhineb vaid puhtal loogikal. See peaks elementaarne olema, et õpetaja ei ole jumal.. kõik mida ta räägib, ei vasta tõele. Tegu vaid inimesega ning kõik inimesed eksivad, lisaks veel erinevad maailmavaated ja arusaamad. Lisaks sellele õpib näiteks gümnaasiumis palju asju veel sügavamalt korra läbi.. lisaks põhikoolis õpitule tuleb ka mingi hulk uut informatsiooni. Kõige paremini edu saavutamiseks on vaja juba algusest peale mõttega kaasas käia ning asjad endale selgeks teha (see on kõige tähtsam erinevates võõrkeeltes ja emakeeles). Kui on küsimusi, siis tuleb õpetajalt küsida.. kõike on võimalik lahti seletada, see oleneb juba õpetajast, kas ta suudab või ei. Kui ei suuda.. siis on jama.

Kõige suurem pluss kooli juures on ehk see, et ta on põhimõtteliselt kohustuslik - iga päev teatud arv tunde pühendatakse ÕPPIMISELE ja uue informatsiooni töötlemisele. Olen täheldanud, et minu võime fakte meelde jätta on läbi aastate võimsalt paranenud.. võisin kevadel päris suure hulga infot (mis on eelnevalt kuskilt tuttav, täiesti võõrast informatsiooni on päris raske meelde jätta) üsna hõlpsasti meelde jätta, kahjuks see ununes tunni lõpuks, kui testid ja kontrollid tehtud. Selleks, et teadmised püsiks, on vaja pidevat kordamist.. paraku see koolisüsteem on selline, et öeldakse, 3 tunni pärast on kontrolltöö, selle ajaga võtame teema läbi, teete testi ära ja siis liigume uue teema juurde. Kes suudab materjali omandada, see õitseb, kes ei suuda, see jääb sammu maha.. uus teema eeldab ka eelmisi teadmisi, kel need olemas, saab kõigest aru, kel need puudulikud, ei jaga ööd ega mütsi.

Eelneva lõigu tahaks seostada veel sellega.. need niiöelda isehakanud võivad asjadest valesti aru saada. Selleks ongi õpetaja, kes vajadusel kõike selgitab. Lisaks ei ole paljudel motivatsiooni, a la "kui õppima ei pea, siis miks vaevuda? Praegu olen piisavalt tark, pole probleemi" ja selliseks ta jääbki. Ignorance is bliss.

Üks asi on paberi pärast koolis käia, teine asi on teadmiste pärast.. mina käin mõlema pärast, kuigi paber käib väga närvidele. Üritades kõikides ainetes häid hindeid saada tuleb päris palju aega pühendada õppimisele, ka vastumeelsetele ainetele. See võtab tuju ära Sad hea meelega õpiks ainult aineid, mis omavad minu silmis tulevikus tähtsust.. paraku on elu juba selline, et tõenäoliselt läheb kõike vaja minigl määral, seega tore, et ma PEAN (omal tahtel) kõikides ainetes pingutama.

Põhikooli suutsin väga hästi lõpetada.. kõik eksamid ja aastahinded õnnestusid 100% ning nüüd ootavad kõik minult midagi.. isegi osad õpetajad räägivad, et "Ma usun, et saad hakkama jne" plaanis siis kullaga lõpetada.. no kurat. Minu silmis ei oma see tähtsust, kuid selline surve on tõesti koormav ja käib koguaeg mõttest läbi.. eks ma pean siis leidma mingi kuldse kesktee.. Smile Kui ma ilgelt põen, siis tõenäoliselt näidatakse mulle, et FAILURE is always an option. Peab rahulikult oma elu elama ja midagi pole katki, kui ma teiste ootusi ei täida.. peaasi, et ise oskan, ning tulevikus tegelen asjaga mida armastan. See oleks parim variant ning ehk saadab mind ka edu.. Smile

Vasta
#35
Probleem on siin paljus ka selles, et meil koolides EI OLE ÕPETAJAID. On vaid isikud kes edastavad programmi.
Need õpilastest kes näitavad ülesse mõtelmise võimet surutakse kiiresti "kasti" ning edasi pääsevad vaid need
kes võtavad täielikult omaks neile ette antud käitumis programmi ja on piisavalt arukad, et jääda selle raamidesse.
Vasta
#36
Teate - hariduse omamine on kahe otsaga asi.

Kui sul haridust ei ole, siis astu Keskerakonda ja Savisaar teeb su aselinnapeaks, kes vastutab hariduse eest! Nagu juhtus seda Yana Toomiga.
Sama inimese näitel aga, kui sul haridust ei ole, siis ega ikka ei ole ka erilist mõistust peas, kuidas muidu seletada seda idioodimöla, mis nimetatud proua suust tuleb - http://www.ekspress.ee/news/paevauudised...d=32451871

Makske see kroon seal, artikkel on seda väärt! Ja ärge unustage, et tegemist on inimesega, kes vastutab hariduse eest!
Vasta
#37
Tsitaat:Algselt postitas Cassiopeia
Keskharidusega töötajad saavad teatud ametikohtadel suuremat palka. Mida kõrgem haridus, seda suurem palk.
See on müüt! 18-19 sajandil mil praegugi veel kasutatav haridus-süsteem välja leiutati ei arvestatud selliste ekonoomiliste kõikumistega nagu me täna seda näeme.
Piltikult öeldes - Kui me ei suuda ette ennustada homset päeva majanduses siis kuidas me saame panna oma lapse 12+ aastaks kooli (väljalaske aasta järgi) väitega - "Ole vaga ja tubli ning sa saad suuremat palka... kui just majandus ei peaks kannapöörde tegema, misjuhul su treening koolis oli mõttetu, kuna sind vooliti ühiselt ühe kava järgi"

Haridus süsteem tänasel kujul on üleüldiselt... katkine.
Esiteks võetaks last vastu väljalaske aasta järgi, siis sildistatakse ning pannakse teatud rühma.
Rühmad eraldatakse ja viiakse asutusse mille ruumid ja korrused on eraldatud vanuse, taseme ja autoriteedi poolest.
Selline süsteem, kui hakata uurima süvamalt ei ole midagi muud kui konveier-haridus.

Tsitaat:Algselt postitas zepac
Keskkoolitunnistus näitab, et sa suudad olla mõtlev inimene. 99.999...% tänastest põhiharidusega inimhakatistest on töötud/vargad/narkomaanid/vargad/venelased.
Kurb ja kastiline mõtlemine. Keskkooli tunnisus näitab seda, et sa oled saanud endale toote sildi - "Valmis kasutamiseks - Tehtus EU's"
Vaadates töötu-statistikat, siis ma küll ei leiaks, et valdav enamus töötutest oleksid põhiharidusega. Paljud kõrgharidused mis omandati vahtult enne buumi (või selle ajal) on tänases majandus-poliitilises kliimas üleliigsed ja mõttetud. Tol ajal võis tunduda, et õpitav on kasulik ja maksab ära majalaenu.
Tsitaat:Algselt postitas zepac
Paraweb sulle nüüd küll maailmaasju selgeks ei tee.
Paraweb ainuisikuliselt maailmasju selgeks ei tee... Küllaga annab paraweeb mõtlevale inimesele näiteid ja vihjeid mille najal ta saab edasi liikuda ja mis kõige tähtsam - Enda mõtlemisvõimet arenda.

Tsitaat:Algselt postitas Iiris
Kõrgema haridusega inimesed on lihtsalt intelligentsemad ja on võimelised tegema kvaliteetsemat tööd ja saama rohkem palka. Punkt.
No olen ma ikka sattunud teemasse! Millel põhineb sinu väide, et "Kõrgema haridusega inimesed on intelligetsemad?"
Kas haridus annab sulle loome ja mõtlemisvõimet?
Sa ju võid pähe tuupida teatud kava järgi mingeid teadmisi aga see ei tee sind üldises plaanis mitte karvavõrdki targemaks ega intteligentsemaks. Ainult lahterdab - kasulik majandusele (kasulik süsteemile)

Tsitaat:Algselt postitas InDemand
põhi- ja keskkool on kohtustuslikud. Seda eelkõige just seetõttu, et arendab loogikat, rohkem iseseisvust ja mis peamine - saad suhelda inimestega, kes ei ole enam päris lapsed, aga pole veel täiskasvanud ka. Leiad mõttekaaslasi jne.
Väita, et kool arendab loogikat ja annab rohkem iseseisvust on sama hea kui öelda, et kool annab sulle kuuendasse klassi jõudes akne ja käivitab puberteedi. Aga ainult siis kui jõuad kuuendasse!
Praegune koolisüsteem, nagu ma juba ennist kirjutasin on lahterdatud õpetamine kus pannakse ühte gruppi ebaolulise teguri (vanuse) järgi. Mõtteklaaslasi sa ei leia oma klassist (eriti siis kui sa oled teistest ees või mingil põhjusel taga) Mõttekaaslasi sa leiad teistest gruppidest kus on erineva sotsiaalse tausta, hariduse ja vanusega inimesed - (hea näitena tooks välja para-weebi)

Tsitaat:Algselt postitas Savipats
kui eelnevalt väideti, et see õpetaja kuulamine kasvatab halli massi, siis mina sellega ei nõustu. Järelikult pole need inimesed viitsinud kodus õppida..
Nõustun Savipatsiga! õpetaja kuulame ei võta tükki küljest ja enamjaolt on ka nii, et õpetaja õpetab - Kuid süsteem on see mis hoiab õpilasi ja klassi tagasi. Suurepärased näited on klassi massi-autoriteet dünaamikas kus keegi võtab juhi positsiooni ja hakkab õpetajat testima. Kuna seadused on tehtud nii, et õpetaja ei tohi last kohale kutsuda siis tund on hukas. Aga see on juba üks teine teema.

Tsitaat:Algselt postitas Celtic
Makske see kroon seal, artikkel on seda väärt! Ja ärge unustage, et tegemist on inimesega, kes vastutab hariduse eest!
Inimene ei pea omandama kolme kõrgharidust, et rääkida kaasa hariduse teemadel kui tal on kaasasündinud anne mõelda ja inspireerida ka teisi mõtlema - olla karismaatiline.
On kuidas selle Toomiga on... kui ta suudab inspirerida, palun väga.

Minu juttu illustreeriv video - Changing Education Paradigms

[Muudetud: 11-19-2010 Ilo]
Vasta
#38
Ilo, 5+ minu poolt!
Vasta
#39
Aastaid tagasi n2gin yhte endist maarjam6isa haigla peaarsti,kes peale koondamist oli tavaline geoloog,kes prygikastist omale nosimist otsis.Pool elu koole m66da k2ia ja nagu n2ha su tulevik ei ole garanteeritud.Yks tegur on ilmselt ka see et peale koondamist hakkas viinaviga kylge.
Vasta
#40
Üks mõttetera hariduse kohta.
“Haridus on sunniviisiline, ühelt inimeselt teisele pealesurutav tegevus. Kultuuris aga on inimestevahelised seosed vabatahtlikud. Ainuke erinevus hariduse ja kultuuri vahel seisneb sunduslikkuses, mida hariduses peetakse kohaseks rakendada. Haridus on aheldatud kultuur. Kultuur on vaba.”
– Lev Tolstoi

Filmi “Koolitades maailma” saab eestikeelsete subtiitritega vaadata siin:

http://www.telegram.ee/vaimsus/dokfilm-k...missusteem

Vasta
  


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat:
1 külali(st)ne

Expand chat