•  Eelmine
  • 1
  • ...
  • 47
  • 48
  • 49(current)
  • 50
  • 51
  • ...
  • 104
  • Järgmine 
Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Estonia katastroof - õnnetus? Vandenõu? Osa I
Einselni väide, et tema telefon oli autojuhi käes on minu arust ebausutav. Kui Eestis oli sel hetkel kriitiline olukord nagu mina aru saan, siis pidi ju keegi võimukas seletama Estonia kaptenile olukorda. Järgnema pidi loogiliselt Estonia peatamine- peatumine, rootsi militaaride pardaletulek ja laeva kontrolli alla võtmine. Edasi oleks tegutsetud vastavalt olukorrale.
Lappama läks olukord sellega, et Estonia kapten küll seiskas sõukruvid, kuid laev jätkas inertsist liikumist... Allveelaeva komandöril oli ilmselt selge käsk olla peatunud parvlaeva läheduses ja järgida mingeid instruktsioone... Kuid allveelaeval puudus võimekus näha oma selja taha...
"Gotlandil" oli pealveeliikumise kiirus max 12 sõlme, Estonial sõukruvide seiskamise hetkel 14... Seega libises Estonia liiga lähedale tulnud allveelaevale selga:
Esimene kokkupuude vaevalt tuntav...
Seejärel kaks kõmakat; Estonia põrkas vastu allveelaeva torni ja stabilisaatorit(visiiriga).
Siis põrkas allveelaeva ahter(tüürpinnad) vastu Estonia veealust osa(ilmselt kuskil sauna juures) lõhkudes laeva parda(vesi esimesel dekil).
Tõenäoliselt takerdus allveelaev Estonia stabilisaatori külge...
Kaptenisillalt märgati laeva külge takerdunud allveelaeva ja otsustati keerata järsult vasakule.
Järsul vasakpöördel kaldus Estonia paremparras allveelaevale peale.
Selle torni stabilisaator lõikus parvlaeva pardasse pealpool veepiiri.
See pidi kestma sekundeid, nii kinnitavad ka tunnistajad.
Kuna laevade kursid lahknesid, pääses ka allveelaev Estonia kursist eemale...

Ilmselt nii see juhtus.


Põhjus militaarlaevade lähenemisele rahumeelsele laevale saab olla ainult üks:
üliohtliku veose takistamine.
KÕIK MUUD VARIANDID ON EBALOOGILISED.
Nii lihtne see ongi.
(19-12-2020, 22:31 )Geargirl Kirjutas: Põhjus militaarlaevade lähenemisele rahumeelsele laevale saab olla ainult üks:
üliohtliku veose takistamine.
KÕIK MUUD VARIANDID ON EBALOOGILISED.
Nii lihtne see ongi.

Aga miks allveelaeva kokkupõrge on tõenäolisem versioon kui pommiaugud või tahtlik visiiri avamise versioon?
Selge on see, et midagi väga EBALOOGILIST pidi juhtuma, muidu laev ei oleks põhjas.
Allveelaeva variant jällegi muudaks senised aastakümnete teadmised ja info kõik blufiks. Eelkõige pean silmas J.Rabe, tuuker Bengmarki ja saksa poolse Hummeli uurimise järeldusi, kes kõik pommiaukudele viitasid. Seda on väga raske uskuda, et toimus mingisugune kollektiivne bluffimine. Küllap see rebitud servadega auk on veel leidmata. Lõhkeaine pakid, mida esimestel sukeldumistel nähti, on samuti seda versiooni toetamas. Neid pakke kunagi avalikult üles ei toodud, et kõigile näidata mis need olid. Lihtsalt koristati salaja ära.
Minu jaoks tekitab veel küsimusi ja vajab lahti murdmist H.Evertssoni dokumentaalis näidatud materjalid. Väga selgelt keskendus ta sellele ühele augule (teisest üldse ei rääkinud, mis mustas materjalis eksisteeris). Samuti pani kõrvu liigutama see demonstratiivsus, mida ta seal esitles peale augu leidmist. Kohe tõmmati ROV üles ja loeti missioon lõppenuks, kuna "avastus" on käes. Miks seda ei tehtud siis esimese "mustades materjalides" oleva augu leidmisel vaid alles teise? Äkki ikkagi uuriti kogu laeva kere üle ja leiti veel midagi... millest isegi musta materjali ei näidatud? Ma sihin ikka endiselt sellele väljapoole kaardunud servadega augule, mida tuuker Bengmark kirjeldas ja mis oli vööri lähedal...
Ehk minu poolt pakutud allveelaeva versioon hakkab paika loksuma. Küsimus miks ta tuli sinna? Miks Estonia enne kursist pikalt kõrvale kaldus (laugjas trajektoor nagu lekaaliga oleks tõmmatud). Operatsioon läks nihu seetõttu, et olidi paanikas....laev ei tohtinud stockholmi jõuda ja tagasi ka mitte! Kuhu siis....ikka põhja! Ainult olid valearvestused ja neid oli palju ja neid ei taheta tunnistada ja nüüd päästab vaene koroonaviirus mis juhib MÄÄÄÄÄÄÄ-del tähelepanu kõrvale ja lõpuks on ikka kõik JOKK. Militaarnetis juba on, ju kästi. Järsku veel keegi midagi tõelähedast leiab ja siis on asjad halvemad.
(19-12-2020, 20:33 )Geargirl Kirjutas: Viimane katse: maailma rikkaim tadzikk,
Tema seosed Eestiga,
Tema tegelik Eesti ajaloo taust.
Tema militaarajalugu.
Tema seos Vene võimuladvikuga.

Ütle parem kohe, et sa omast peast ise luuletasid selle jama kokku ja taolist isikut ei olegi tegelikult olemas, vastasel juhul oleks me ta juba ammu tuvastanud. Kuna taoline müstiline salapära aitab sul end tunda olulise,tähtsa ja targana olgu siis pealegi , tadžikk rammis allveelaevaga Estonia põhja.

Siiski, siiski..

Tsitaat:Usbekistanis Buhhaaras sündinud tadžikk Iskander Mahmudov kuulub viimased 15 aastat Venemaa rikkamate inimeste hulka. Forbesi Venemaa väljaanne hindas mullu tema varandust 7,3 miljardile dollarile. 1980ndatel aastatel Liibüas ja Iraagis Nõukogude Liidu relvaekspordiga tegelenud ettevõtte juures araabia keele tõlgina töötanud Mahmudovi peamine varandus tuleb vase- ja söetööstusest ning rongi- ja metroovagunite tootmisest.

https://majandus24.postimees.ee/6532718/...swedbankis
Tsitaat:Mahmudovi sidemed Eestiga
Mahmudovil on Venemaa ülirikaste seast olnud ilmselt ühed tihedamad sidemed Eestiga. Seda tänu ühistele äridele Sergei Glinka ja Maksim Liksutoviga, kes said 2005. aasta Andrus Ansipi valitsuselt eriliste teenete eest Eesti kodakondsuse. Koostöös kavatseti avada Muuga sadamas söeterminal Kuzbassi söe eksportimiseks Venemaalt, kuid suurejoonelise äri rikkus 2007. aasta Pronksiöö.

Sellest hoolimata sai Liksutovist Mahmudovile väga kasulik partner. Liksutov osales noorema partnerina (koos Glinkaga) mitme Venemaa vagunitehase ostmisel ning koos lõid nad siiani Moskvas edukalt tegutseva lennujaamu teenindava rongifirma Aeroxpress. Tõeliselt kasulikuks sai Liksutov Mahmudovile aga pärast seda, kui temast sai Moskva transpordijuht ja hiljem aselinnapea (mistõttu ta loobus ka 2012. aastal Eesti kodakondsusest).

Venemaa suurima metroovagunite tootjana lõikab Mahmutovi Transmašholding prisket kasu Liksutovi tulekuga alanud ulatuslikust metrooehitusest Moskvas, mis nõuab järjest rohkem ronge. Koos Moskva linna ja oblastiga opereerib Mahmutovi firma (üheks osanikuks jällegi ka Glinka) Moskva ümbruse raudteerongiliiklust ning ümber Moskva kesklinna loodud raudteeliini. Kokku on see vähemalt 750 miljonit reisijat aastas.
presidendist rikkamat tadzikki ei saa olemas olla, nii on lood.

kui nüüd võtaksime tähelepanu alla vene allveelaeva ja jätaksime rootsi oma sinnapaika?
venelastega sõideti võidu, teati kohe et venelased merel ootavad, venelased ähvardasid iga päev,
nende (pommi)rünnakuks valmistuti, selleks oldi treenitud. just sellepärast valiti ka teine teekond.
kui leiab kinnitust pommiplahvatus laeval, siis pole ju rootslastel selles süüd? või siiski - süü seisneb
inimkilbi kasutamises...mis jätab venelased õigeks.
venelased olid need kes segasid raadiosidet, venelaste pealvee-luurelaev-staap oli sündmuskoha lähedal...
kes lülitas estonia satelliit-signaalpoid välja? eestlased, rootslased või venelased?
venemaalt? teele pandud kaup pidi jõudma USAsse... Einselni käsi on mängus.
kas keegi teab, miks KAPO Einselni peale tema ametist lahkumist kinni nabis ja üle kuulas?
-------------------------------------------------------------------------------------------

no ma ei tea, kas hea eit peab nüüd selja taha vahtima hakkama?
(20-12-2020, 08:31 )TTT Kirjutas: no ma ei tea, kas hea eit peab nüüd selja taha vahtima hakkama?

Mis mul sinna selja taha vahtida taat, see ju kõik avalikult postimehes kirjas.
Allolev on üks asjalik postitus.
(01-12-2020, 04:07 )Malandro Kirjutas: Huvitavat lugemist,ehk on teemaga seotud (postitus nr 75)- https://www.para-web.org/showthread.php?tid=4597&page=3
1993 Mart Laari ja Kindral Einselni nõudmisel saadeti jäägrid venelaste kontrolli all olevat Paldiski sõjaväebaasi jõuga üle võtma.Kopeerin ühe osa Chaose postitusest-
Tsitaat:Jäägrid löögi all

Miks ja kuidas läks Mart Laar omade kallale ning mis või kes teda selleks sundis?

Jäägrid relvastati ja varustati lahingumoonaga ning saadeti üle võtma Venemaale kuuluvat Paldiski sõjaväebaasi, mille territooriumil paiknes tuumareaktor. Täienduseks olemasolevale relvastusele said jäägrid 187.000 automaadipadrunit, 400 granaati, 10 kergekuulipildujat (igale 2500 padrunit laskemoona), 10 snaiperpüssi, mürske 75 mm tankitõrjesuurtükile, maastiku- ja veoautosid ning muud varustust.

Seda kõike vaatamata sellele, et suursaadikute tasemel olid käimas Venemaa ja Eesti Vabariigi vahelised läbirääkimised Paldiski baasi üleandmisest Eesti Vabariigile.

Need, kes selle provokatsioonilise operatsiooni ette valmistasid, nähtavasti lootsid, et jäägrite juhid keelduvad käsku täitmast või, mis veel hullem, jäägrid hävitatakse lahingus Venemaa relvajõududega.

Käsk oli ühene: kehtestada Eesti Vabariigi kaitseväe kontroll kogu Pakri poolsaare üle. Käsk tuli täita 24 tunni jooksul, ja käsu me täitsime.

Saime suurepäraselt aru, mis oli juhtunud. Olime reedetud nii oma riigi valitsuse kui ka kaitseväe kõrgema juhtkonna (kindral Aleksander Einseln) poolt.

Mida aga selle provokatsiooni kavandajad ette ei osanud näha ega isegi aimata, oli see, et jäägrite juhid lepivad Paldiski garnisoni juhtkonnaga kokku ja verevalamine jääb tulemata.

Kokkulepe oli ränk ja otsekohene: jäägrid ei täida ühtki kaitseväe juhtkonna korraldust enne, kui ei ole seda läbi rääkinud Vene garnisoni juhtidega.

Relvakonflikti ei toimunud, aga kas Eesti valitsuse poolt meile selle eest tänu avaldati? Hoopiski tagandati eesti garnisoni ülemaks määratud jäägrikompanii komandör Asso Kommer, jäägrid aga jäeti Paldiskisse halbadesse majutus- ja olmetingimustesse, sisuliselt - nälga.

https://et.wikipedia.org/wiki/Rublatehing
Laar ei häbenenud venelaste rublasid varastada,ehk lootis sama teha reaktori sisuga ? Millal venelased rublatehingust teada said ? Kuidas reageerisid?
Rublatehing tundub ise haisevat CIA musta operatsiooni järele (rahastamaks oma tegelasi soviettide pinnal).Või mis see ametlik seletus asjale oli,et miks tsetseenidele neid rublasid vaja kui neil on miljoneid dollareid? Kuskohast need dollarid tulid ?
Reaktori sisu "tellijad" olid ka ilmselt CIA/Mossadi tegelased. Iisrael soetas sel ajal radioaktiivset materjali omale kõikvõimalikest allikatest.Tehing lasti õige omaniku poolt põhja (venemaa) ja Laar sai oma ebaõnnestunud operatsiooni eest iisraelilt hulga vanarauda relvade pähe...

Sellise stsenaariumi puhul on arusaadav,et miks ükski riik seda Estoniat uurida ei taha.Rootsi ja muud lääneriigid kes sonivad oma demokraatiast ja inimõigustest ei elaks sellist tõepaljastust üle-on oht,et kogu muinasjutt kukub kokku ...
kui palju võimu võis 1994 aastal, tollal 30aastasel tadžikk Iskander Mahmudovil olla? arvan, et ta oli sel ajal ikka tattnina...

С 1991 по июнь 1994 года — заместитель директора по маркетингу АО «Алис». В 1994 году Махмудов ушёл оттуда и самостоятельно занялся продажей меди. С июля 1994 по февраль 1996 года — директор АОЗТ «Промышленно-финансовая компания „Мета Сервис“». В 1994 году Махмудов помогал братьям Черным начать бизнес в Казахстане, участвовал в приватизации Павлодарского алюминиевого завода.

В 1996 году занял кресло гендиректора Гайского горно-обогатительного комбината, ведущего предприятия на Урале по добыче медной руды
---------------------------------------------------------
-------Venemaa presidendi Vladimir Putini lähiringi kuuluv Mahmudov muutus kurikuulsaks juba 1990. aastatel. Relvaäriga alustanud ja hiljem vase- ja söeärisse sukeldunud Mahmudovit peetakse kurjategijaks. „Üheksakümnendatel ei julgenud inimesed Iskander Mahmudovit nimepidi nimetada, sest teda peeti nii ohtlikuks,” ütles Anders Åslund Rootsi riigitelevisioonile.
Laia haardega Mahmudovil on side ka Eestiga. Siit leidis Mahmudov endale väidetavad äripartnerid ärimehed Maksim Liksutovi ja Sergei Glinka. Nad panid 2000. aastate alguses Eestis püsti transporditeenuste kontserni Transgroup Inv.....---------

Meenub kui Kurmilt küsiti Voronini kohvri kohta, siis nimetas ta seda prioriteetsuselt umbes 40ndaks punktiks estonia katastroofi vastuolude ja saladuste seas. See Mahmudovi jutt on tore, aga on ilmselt 140s punkt tähtsuselt estonia juures. Isegi ühtegi kaudset tõendit pole tema seotuse kohta.
(20-12-2020, 12:39 )Mauno Kirjutas: Meenub kui Kurmilt küsiti Voronini kohvri kohta, siis nimetas ta seda prioriteetsuselt umbes 40ndaks punktiks estonia katastroofi vastuolude ja saladuste seas. See Mahmudovi jutt on tore, aga on ilmselt 140s punkt tähtsuselt estonia juures. Isegi ühtegi kaudset tõendit pole tema seotuse kohta.

just!
saame sellele kamarajurale punkti panna, Geargirl.
Lähtudes ainult selle Mahmudovi vanusest ei saa inimese iga võtta viimaseks argumendiks.
Ei tohi unustada, et sellised inimesed ei tööta vaakumis - on terve "grupp seltsimehi" kes juhivad ja suunavad.
Mahmudov võis olla 30a jooksupoiss aga kui ta kuulus õigesse klanni siis tema "jõud" võis olla oluliselt suurem.
Sellised klannid töötavad kui "maffia"...
PS: Võin ehk pime olla aga minu meelest pole Geargirl nime välja käinud?! wink
Mul on üks teooria pikalt mõtteis olnud, aga pidasin seda veidi liiga pööraseks, et sellega lagedale tulla. Nüüd sattusin lugema soome murha foorumit estonia kohta ja üllatuslikult pakuti ka seal välja sarnast teooriat. Teooria seisneb selles, et kõik augud laevas on seestpoolt väljapoole plahvatused. Discovery filmis näidatud auku on hiljem manipuleeritud. Kui leiti võimalus sinna liiva ja kruusa kallata, siis miks ei võinud sellele eelneda selle auguga sobivad tööd, näiteks väljapoole kaardunud metalli servade ära lõikamine või sisse surumine?
(01-12-2020, 04:07 )Malandro Kirjutas: 1993 Mart Laari ja Kindral Einselni nõudmisel saadeti jäägrid venelaste kontrolli all olevat Paldiski sõjaväebaasi jõuga üle võtma.

Siingi tundub olema kusagil mingi vastuolu.

Trivimi Velliste peab toimunut Kindral Einselni sooviks.

Tsitaat:«Olen kindel, et see kõik ei toimunud juhuslikult, olid olemas telgitagused jõud, kes keerasid üles mõned lihtsameelsed eestimeelsed inimesed,» ütleb toonane välisminister Trivimi Velliste, kes kriisi alguspäevil täitis valitsusjuhi kohuseid. «Kindral Einseln soovis jõu kasutamist, kuid mina olin vastu, sest me ei oleks saanud lubada kas või üht hukkunut, eriti eestlaste endi käe läbi.

Samas Jaak Mosina arvates olnud provokatsiooni näol tegu hoopis toonase kaitseminister Hain Rebase käskkirjaga.

Tsitaat:Leivaraha asemel saatnud kaitseminister Hain Rebas kompaniile aga hoopis uue käsu üle võtta kõik venelaste sõjalised objektid. «See aga oleks olnud sõda. Ütlesin käskkirja toonud mehele: sõida tagasi, mine ministri juurde ja palu teda sellised käskkirjad edaspidi trükkida heale pehmele paberile. Major Mosinal ei ole Paldiskis millegagi perset pühkida!»

Seepärast see Hain Rebas toona vist kohe Rootsi poole punuma panigi?
Kartis vist, et jäägrid teevad sellise nalja peale taguotsa triibuliseks?
(20-12-2020, 18:39 )Mauno Kirjutas: Mul on üks teooria pikalt mõtteis olnud, aga pidasin seda veidi liiga pööraseks, et sellega lagedale tulla. Nüüd sattusin lugema soome murha foorumit estonia kohta ja üllatuslikult pakuti ka seal välja sarnast teooriat. Teooria seisneb selles, et kõik augud laevas on seestpoolt väljapoole plahvatused. Discovery filmis näidatud auku on hiljem manipuleeritud. Kui leiti võimalus sinna liiva ja kruusa kallata, siis miks ei võinud sellele eelneda selle auguga sobivad tööd, näiteks väljapoole kaardunud metalli servade ära lõikamine või sisse surumine?
mul on veel pöörasem teooria - ühel noorel ajakirjanduse kutil tuli ükspäev pähe mõte teha film Estoniast. tüüp leidis kambajõmmid, kaameramehed ja rentis laevukese.
sõitis kohale ja valves olnud sõjalaeva kaptenile ütles, et ole hea mees ja tõmba uttu, olen Tiskaverist ja hakkan veealuseid võtteid tegema. sõjalaev tõmbas jeehat ja kutt tegi oma filmiklipi valmis nigu naksti.
on ju pöörane?
no ma ei tea, kas hea eit peab nüüd selja taha vahtima hakkama?

Ei, ma ei hakka selja taha vahtima. Ma lihtsalt ei kirjuta siin mitte kunagi tema maffiaminevikust. Kuna te panite tema nime siia, hoolimata minu keelitamisest, otsingumootoritele tuulamiseks, ei kirjuta ma midagi, miks piirivalve teda kartis.
Seega, ise värvisite ennast nurka, otsige nüüd ise tõde tema Eesti tegemistest.

Kas nii raske on mõista, et iga miljardär peidab tõde oma esimeste miljonite päritolust?
30neselt maffiajõugu liider: vanus ei loe, ikka isikuomadused...
Mauno kirjutas:
"Aga miks allveelaeva kokkupõrge on tõenäolisem versioon kui pommiaugud või tahtlik visiiri avamise versioon?"

Oeh, kuskohas sa näed sellel augul väljapoole kaardus servasid? Neid pole. Teist auku me pole keegi näinud.
Kuid minu arvamuse kohaselt tekitas esimese augu allveelaeva sabatüür, seega erineb see kindlasti teisest, stabilisaatori august(võibolla isegi rebendid väljapoole, kuna aukude tekkepõhjused on erinevad).
Pommiaugud on folkloor, kinnitamata info. Seni, kui sul pole tõendeid, ära sellega pead vaeva.
Ainsad pommijäljed on rambil, sõjaväetuukrid lõhkasid selle lukud ja hinged, et saada seda lahti...

Tahtlik visiiri avamine? Miks?
On kaks olulist tunnistust kolksumise ja hüdrauliliste helide kohta.
Üks neist arvas, et see oli visiir.
Teine, põhjalikum, arvas täpsemalt: kolksus ja undas stabilisaator.
Mina pooldan teist.
Kolksuvat ja undavat stabilisaatorit kinnitasid ka meeskonnaliikmete tunnistused, visiiri aga mitte.
Kolksuv visiir oli ju JAICi väljamõeldis, tunnista seda endale.
Visiiri ja rambi avamine on selles versioonis kus taheti veokid merre ajada, siis on loogiline. Seda pole ei tõestatud ega ka täiesti maha võetud. Juba see, et veeti sõjalisi veoseid reisilaevaga on kuritegu inimsuse vastu, absoluutselt lubamatu. Sõjalised veosed on tõestatud, ei oma tähtsust, kas oli sellel reisil, tõestused on olemas sõjaliste veoste kohta eelnevatel reisidel.
(20-12-2020, 22:58 )xcad Kirjutas: Visiiri ja rambi avamine on selles versioonis kus taheti veokid merre ajada, siis on loogiline. Seda pole ei tõestatud ega ka täiesti maha võetud. Juba see, et veeti sõjalisi veoseid reisilaevaga on kuritegu inimsuse vastu, absoluutselt lubamatu. Sõjalised veosed on tõestatud, ei oma tähtsust, kas oli sellel reisil, tõestused on olemas sõjaliste veoste kohta eelnevatel reisidel.

See on üks nendest teooriatest, kus merenduse/laevanduse tundmine on oluline. Seda teadis iga kaptenisilla ja masinaruumi inimene, et see on laevale kõige ohtlikum kui vesi satub autotekile. Suure vastu lainega kah veel seda teha on mõeldamatu, siis oleks kiiresti tulnud tonnide viisi vett sisse ja laev minutiga kummuli. Ja kuidas kujutada ette selle teostust, autotekk oli masinaid triiki täis, seal suurte veoautodega hakata manööverdama tagurpidi välja... Samal ajal on teada, et nii mõnigi inimene ööbis autos (A.A.Juhansoni treener) ja oleks olnud sellele tunnistajaks.

Eelnevalt pidasin visiiri käsitsi avamise teooria puhul silmas pigem muid variante:
a) nähti, et rambi vahelt pressib vett, kuna see pole korralikult kinni. Prooviti seda hüdraulikaga paremini kinni saada, aga midagi läks lülitustega nihu ja visiir avanes kogemata?
b) relva ähvardusel või sabotaazhi korras avati visiir...

Üks jaburam teooria kui teine...

Mind vaevab hoopis muu tehniline küsimus:
kui laeva mootorid seisati- seiskusid kaldumise ajal;
Siis mis käitasid laeva tüüre? Hüdraulika? Aga kui mootorid seisid, mis hoidis töös hüdraulikat? Varugeneraatorid?
Siit tuleneb Estonia laevahuku kogu õudus:
Kui mootorid seiskusid kohe, siis polnud ju laeva kaptenil mingit võimalust laeva päästa... Esimene auk pardas ju ei oleks olnud laeva uputanud(veekindlad vaheseinad), saatuslikuks sai teine auk...

Seega on peamine küsimus, miks seisati-seiskusid laeva mootorid?
Kui mootorid seisid, siis millised laeva elutähtsad süsteemid töötasid?
Kas koos mootorite seiskumisega kaotas Estonia manööverdamisvõimekuse?
See on küsimus mille peaks esitama kipper.ee lehel...
(21-12-2020, 01:05 )Geargirl Kirjutas: Üks jaburam teooria kui teine...

Mind vaevab hoopis muu tehniline küsimus:
kui laeva mootorid seisati- seiskusid kaldumise ajal;
Siis mis käitasid laeva tüüre? Hüdraulika? Aga kui mootorid seisid, mis hoidis töös hüdraulikat? Varugeneraatorid?
Siit tuleneb Estonia laevahuku kogu õudus:
Kui mootorid seiskusid kohe, siis polnud ju laeva kaptenil mingit võimalust laeva päästa... Esimene auk pardas ju ei oleks olnud laeva uputanud(veekindlad vaheseinad), saatuslikuks sai teine auk...

Seega on peamine küsimus, miks seisati-seiskusid laeva mootorid?
Kui mootorid seisid, siis millised laeva elutähtsad süsteemid töötasid?
Kas koos mootorite seiskumisega kaotas Estonia manööverdamisvõimekuse?
See on küsimus mille peaks esitama kipper.ee lehel...
Kui on liiga suur green siis mootorid seiskuvad. Varugeneraatorid annavad energiat, kui needki seiskuvad siis akudel avariivalgustus, see jääb kuni põhjaminekuni ja isegi vee all võib veel töödata mingi aja sest kaitseklass on IP68 sügavus märgiga.
Mootori osakonda tuli vesi? Need on kõige all raskuskeskme pärast.
(21-12-2020, 01:40 )xcad Kirjutas:
(21-12-2020, 01:05 )Geargirl Kirjutas: Üks jaburam teooria kui teine...

Mind vaevab hoopis muu tehniline küsimus:
kui laeva mootorid seisati- seiskusid kaldumise ajal;
Siis mis käitasid laeva tüüre? Hüdraulika? Aga kui mootorid seisid, mis hoidis töös hüdraulikat? Varugeneraatorid?
Siit tuleneb Estonia laevahuku kogu õudus:
Kui mootorid seiskusid kohe, siis polnud ju laeva kaptenil mingit võimalust laeva päästa... Esimene auk pardas ju ei oleks olnud laeva uputanud(veekindlad vaheseinad), saatuslikuks sai teine auk...

Seega on peamine küsimus, miks seisati-seiskusid laeva mootorid?
Kui mootorid seisid, siis millised laeva elutähtsad süsteemid töötasid?
Kas koos mootorite seiskumisega kaotas Estonia manööverdamisvõimekuse?
See on küsimus mille peaks esitama kipper.ee lehel...
Kui on liiga suur green siis mootorid seiskuvad. Varugeneraatorid annavad energiat, kui needki seiskuvad siis akudel avariivalgustus, see jääb kuni põhjaminekuni ja isegi vee all võib veel töödata mingi aja sest kaitseklass on IP68 sügavus märgiga.
Mootori osakonda tuli vesi? Need on kõige all raskuskeskme pärast.

Siin oleks tõesti tarvis laevanduse teadmisi.
a) Millise kreeni juures mootorid seiskuvad?
b) Kui meeskond andis mayday ja väitsid kl 01:24 , et neil on blackout, kas see võrdub mootorite seiskumisega?
c) Miks masinaruumi mehed olid enda tunnistuste järgi kuni 90 kraadise kreenini all sh. ignoreerisid meeskonna mr. skylight alarmi. Iga masinamees teadis, et kui peamootorid seiskuvad, siis pole enam all midagi teha.
d) Miks S.Linde ühes esimeses intervjuus tallinna lennujaamas hakkas rääkima sellest, kuidas mootorite seiskumise jutt oli jama ja et seda võib oma vanaemale teki all rääkida (millegipärast enam seda videot youtubest ei leidnud). Aga miks hakkas ta ilma küsimata just mootorite seiskumisest rääkima. Võibolla tõesti peitub siin mingi oluline võti.
Linde oleks ka ära koristatud, kui ta poleks koos teiste meestega kaamera ette sattunud. selleks, et mees liiga palju ei piiksuks, pandi ta väljamõeldud süüdistusega soome vanglasse, mitte eesti omasse.
ellujäänud on kirjeldanud olukorda nii - mootorid seiskusid siis kui laev ei olnud metsikult viltu, veel sai vabalt ringi käia.
eks võta siis kinni...
Arvatavasti suuresti tänu Lindele see laev seal põhja läkski. Selle asemel, et minna peale visiiri ärakukkumist koheselt autotekile visiiri ja rambi seisukorda kontrollima, jäi Linde Infos hoopis mingi Rootsi penskari perse taha passima, kes seal oma raha vahetas.
Kuidas sai Linde näha autotekil vööris rambi juures olevaid punaseid või rohelisi kontrolllampe kui ta pole väidetavalt üldse autotekile jõudnudki?

Tsitaat:Siis, kui laev sõitis eest langenud visiirile otsa. Sillalt saadeti vahimadrus Silver Linde autotekile asja uurima. See, visiirile otsasõit, oli järelikult ka sillal kuulda Kuid Linde ei jõudnud autotekile. Selle uksed avatakse infopunktist, mis "Estonial" oli viiendal tekil. Linde jõudis sinna parajasti siis, kui üks kasiinos suure võitu saanud inimene raha vahetas. Ta jäi viisakalt ootama. Ning siis kaldus laev. Linde kukkus, sai ennast püsti ja üritas trepist alla minna olukorda kontrollima - see oli lootusetu. Alt tulvas vastu inimesi, nad olid paanikas, läbi pääseda oli võimatu. Ta läks üles seitsmendale tekile ja võttis sealt komandosillaga ühendust, laev oli siis juba nii kaldus, et teine madrus pidi teda kaenla alt psüti hoidma."

Tsitaat:Silver Linde: (nähtavalt ärritunud, rehmab joonise peale tõrjuvalt käega ja väldib selle vaatamist) Mul ei tule meelde. Jaa, seal oli punane, oli punast jah, aga see on nii kaua aega tagasi, et ma ei mäleta ja ma ei mäleta, kas see punane oli alumises või ülemises reas. Ma olen pärast seda olnud kahel laeval ja on pisut raske järge pidada. Visiiri ja rambi indikaatorid põlesid roheliselt, seal ei olnud mingit punast.
Olle Noord: (Rootsi ekspert) Kus see punane tuli siis üldse oli?
Silver Linde: Kui mõni tuli oleks olnud punane, siis oleks olnud midagi korrast ära, nii et lambid olid rohelised.
Olle Noord: Ma arvasin, et sa just ütlesid, et lambid…
Tõlk: Ma pole midagi öelnud, mida oleksin tõlkinud.
Hans Rosengren: Ei, aga ta ütleb tegelikult, et tal on meeles, et ta nägi punast lampi.
Silver Linde: Seal ei olnud mingit punast!
Hans Rosengren: Allright.
ole nüüd, Linde ei saanud midagi teha peale appikarjumise...

aga tunnistus on puhas soga, ta ei tea mis värvi tuled seal üldse on, ka see öeldakse küsimusega ette.
baaris istus, kabistas naisi.
Juba vähemalt 20 minutit enne visiiri ärakadumist kuuldi vööri piirkonnas ebaharilikke helisid.
55 tonnine vöörivisiir peaks enne ärakukkumist vööris ikka korralikku kolinat tegema?
Ja mida vöörist peale helide kostumist tehti, mitte midagi ei tehtud, sõideti 14 sõlmelise kiirusega, täiskäigul rahumeeli edasi!
Miks laeval peale helide kostumist vöörist koheselt käiku maha ei võetud ja visiiri ning rambi kinnitusi ükshaaval üle ei kontrollitud?
Tundub nagu Estonia vahitüürimehed ja vahimadrus olnuks ilma igasuguse erialase pädevuseta klounidest koomikud.
Kuidas sellised tegelased küll Estoniale tööle said, läbi tutvuste ja oma erialast kvalifikatsiooni tõendavad paberid ostsid endale raha eest?

Tsitaat:Laevapere tegevus:

* Vahis olevad ohvitserid said teateid ebaharilikest helidest vööripiirkonnas, kusjuures esimene teade tuli umbes 20 minutit enne visiiri kadumist.

* Püüti selgitada helide põhjust.

* Kapten tuli sillale, kui seda üritust korrati, s.o varsti pärast kella 01.00.

* Kiirus säilitati kuni kreeni tekkimiseni. Umbes kell 01.00 oli kiirus 14 sõlme ringis, kusjuures kõik peamasinad töötasid täie ekspluatatsioonivõimsusega.

* Visiiri indikaatorlambid sillas ei näidanud visiiri eraldumist ning visiir ei olnud roolikambrist nähtav. Samuti ei näidanud lambid seda, millal ramp lahti suruti.

* Vee sissetungimist osaliselt avatud rambi külgedelt märgati masinakontrollruumi monitorist, aga silda sellest ei informeeritud.

* Kreeni suurenedes vähendasid vahiohvitserid kiirust ja alustasid pööret vasakule. Samuti andsid nad mehaanikule käsu tasakaalustada kreeni ballasti pumpamise teel, kuid pump imes õhku ja tank oli niikuinii peaaegu täis. Vahiohvitserid sulgesid ka veekindlad uksed.
  
  •  Eelmine
  • 1
  • ...
  • 47
  • 48
  • 49(current)
  • 50
  • 51
  • ...
  • 104
  • Järgmine 


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Koroonaviirus, osa 5. Vaktsineerimine. 2021.30.10 antiamerikanist 2,524 321,300 26-03-2024, 13:06
Viimane postitus: Aadu66
  Estonia katastroof - õnnetus? Vandenõu? Osa II Geargirl 280 44,924 17-03-2024, 22:05
Viimane postitus: xcad
  Massihävitussõda ja/või ülemaailmne katastroof 16-19. sajanditel. antiamerikanist 86 21,992 25-02-2023, 22:27
Viimane postitus: isemaag
  Koroonaviirus, osa 4. Vaktsineerimine. 2021.02.05 xawa 2,645 372,982 31-10-2021, 09:07
Viimane postitus: Mannu
  Holokaust - sajandi vandenõu? Creed 821 399,766 11-09-2021, 22:25
Viimane postitus: I'll be back
  Elektroonika laguneb. Vandenõu? kivikas666 106 47,807 30-05-2021, 01:48
Viimane postitus: isemaag
  Madeline McCann - Rööv või vandenõu? Ares 30 19,909 17-05-2021, 15:04
Viimane postitus: euroruubel
  Koroonaviirus, osa 3. 2021.17.04 Tyto Alba 281 47,769 02-05-2021, 19:44
Viimane postitus: xcad
  Koroonaviirus, osa 2. 2021 Minaelan 1,549 227,589 17-04-2021, 09:06
Viimane postitus: Mannu
  Koroonaviirus, osa 1. 2020 Viimne Roomlane 2,291 364,736 19-01-2021, 13:43
Viimane postitus: xawa

Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat:
1 külali(st)ne

Expand chat