Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Subliminaalsed sõnumid
#1
Mis on

Sublimaalne (s.o. alateadlik) sõnum on läkitus läbi meedia, mis mõjutab inimest alateadlikult. Tavaliselt on eesmärgiks müüa mingit toodet, aga on ka teisi tagamõtteid. Nt. sisendada inimesele enesekindlust, tõsta ärevust vms. Arvatakse, et sublimaale on kasutatud ka pahatahtlikul eesmärgil. Nt. on avastatud muusika palade taustal nn. „tagurpidi sõnumeid“, mis kutsuvad üles inimest tarbima alkoholi, narkootikume ja isegi eneselt elu võtma.
Mõnes riigis on tunnistatud seadusevastaseks.

Kuidas toimib

Piltide puhul on üldjuhul peidetud mingi tagamõttega sümbol või kujutis. Sublimaalide alla käivad ka nö kahe-mõttega pildid. Manipuleeitakse meiega inimlike ajede kaudu. Meid mõjutatakse sellega, millest sõltub meie elu (nälg, janu, kõikvõimalikud ohud), aga ka seksi, ahnuse, seltskondliku tunnustuse, turvalisuse ja territoriaalsusega (eriti mõjutab see meie nn. roomaja-aju). Kõige tihedamini on selleks seksuaalsusega seotud sõnad või kujundid. Meie visuaalne taju pidavat registreerima ainult väikese osa tervikust, aga alateadvus seevastu pidavat omandama kõik. Wilson Bryan Key - üks maailma tunnustatuim sublimaalide ekspert - on öelnud:

„Visuaalnägemuses kerkib teadvusesse kõigest üks tuhandik ajus registreeritud kogutajust. Ülejäänud jääb suikeolekusse. Sisendused (sublimaalid) võimendavad pildi tajumist, intensiivistades reageeringuid, nagu seda on pulsisagedus, ajurütmid ja naha galvaanilised reaktsioonid. Emotsioone mõjutanud ja maha surutud informatsioon jääb mälusüsteemi pikaks ajaks, võib-olla elu lõpuni.“

Loe edasi ja vaata näiteid
Vasta
#2
Huvitav on see, et imikud teleka läheduses ei tee telerist üldse välja, aga reklaami alates kohe oma pilgu ekraanile keeravad. Olen seda lausa jälginud ja võin kinnitada, et see on ka nö igavate reklaamide puhul nii.
Vasta
#3
Täitsa tõsi, see käib umbes teise eluaastani, sinnani saab neid isegi vaigistada, öeldes, et tule nüüd, reklaam hakkasHrmm Tegelikult muidugi ei mõju see ilmselt nende närvisüsteemile eriti hästi. Aga isegi multikad ei paelu neid nii palju
Vasta
#4
Mulle ajavad subliminaalsed sõnumid täiega heebiejeebiesed peale. Iga kord, kui ma mõnd sellist klippi vaatan, tuleb kananahk ihule ja kuidagi imelik hakkab mõeldes, et säärane teade on iga kord seda reklaami vaadates/laulu kuulates end mulle ajju puurinud. :/ Jube mindf..k tõesti.
Vasta
#5
Olen ka täheldanud oma laste puhul sama ja kuskil kaheselt või sinna kanti kaob ära.Väiksem tüdruk praegu 1,5 aastane ja eile kangestus BINGO LOTO ette ja mitte selle totaka mesilase pärast vaid ei tea mille...mingi sõltuvust tekitav sõnum sees äkki mängus kuna tegemist on ikkagi mingis mõttes hasart mänguga.Mesilane ei olnud põhjus kuna sarnased saated kus nukud,loomad..ühesõnaga teda telekas üldse ei koti muidu.
Vasta
#6
Minu poolne kiitus teema algatajale, väga hea teema!
Kuna hetkel aega pole, siis jääb pikem kiri kirjutamata, aga ehk juba õhtul..
Vasta
#7
Sublimaalsed sõnumid - video Youtubes
http://www.youtube.com/watch?v=NPJ-bEIucgQ
Vasta
#8
(02-01-2011, 19:25 )Elderm Kirjutas: Sublimaalsed sõnumid - video Youtubes
http://www.youtube.com/watch?v=Cf0Bn7Z98hI
See võttis sõnatuks. Väga hea video!

Vasta
#9
Ise monteerisid kokku?
Kui jah, siis väga hea töö...

Paljud neist näidetest tundusid aga minu jaoks natukene liiga "otsitud" - kui ikka väga otsida, siis saab igast piisavalt keerukast pildist või lõigust enese jaoks fallose, vulva või SEX'i välja otsida(kas siis iga pilt, millel kujutatud näiteks banaani hoidev naine peidab endas sublimaalset sõnumit?)...samuti näisid mõned väga ilmselged näited olevat omamoodi naljadena mõeldudki - näiteks kaks pilti aegadel 6:09-6:41(mida ma olen ka varem näinud - naljana)...sublimaalse sõnumi mõte peaks olema varjatus mitte ilmselgus.
Vasta
#10
Enamusel neist näidetest polnud sõnum otse ja karjuvalt esitatud, seega tõepoolest - alateadvus peab kogu selle info vastu võtma ja ära sorteerima... Kes arvab ära, mis mõjutused sealt reaalsusesse imbuvad...?

Väga mõtlemapanev on, et lastesaadetes säärased vihjed peidus on enne, kui lapse mõistus piisavalt küps on neid õigel määral mõistma.

Mul on täiesti hea meel, et ma tavapäraseid telesaateid ja reklaame ei vaata. Kui midagi huvitavat tulemas on, siis teen erandi.
Vasta
#11
Siia lõppu veel üks hea video, mis näitab üsna hästi, kuidas meile telkusõltuvust (ja reklaame) pähe määritasse: http://vimeo.com/10857606 Smile

(Olin lingi taha pand kogemata punkti. Nüüd peaks korras olema.)
Vasta
#12
Veel natuke peidetud teateid: Bored to Death | 9 Logos with Hidden Messages [Pics]

Muideks - InDemand - sinu link ei taha avaneda korrektselt.
Vasta
#13
(02-01-2011, 19:58 )Nielander Kirjutas: Ise monteerisid kokku?
Kui jah, siis väga hea töö...

Paljud neist näidetest tundusid aga minu jaoks natukene liiga "otsitud" - kui ikka väga otsida, siis saab igast piisavalt keerukast pildist või lõigust enese jaoks fallose, vulva või SEX'i välja otsida(kas siis iga pilt, millel kujutatud näiteks banaani hoidev naine peidab endas sublimaalset sõnumit?)...samuti näisid mõned väga ilmselged näited olevat omamoodi naljadena mõeldudki - näiteks kaks pilti aegadel 6:09-6:41(mida ma olen ka varem näinud - naljana)...sublimaalse sõnumi mõte peaks olema varjatus mitte ilmselgus.

Võib-olla tõesti. Tekib küsimusi, et kui puu või kivi nt. looduses on teatud kujuga, et siis see peaks ka olema sublimaalne sõnum (mis on ju absurd)? Aga siiski on tegemist väga laialdase teadusega tänapäeval, mida meie - tavainimesed - üldjuhul ei tea. Väidetavalt olevat saanud ajupesu (nõrgemal kujul) kunst juba alguse Natsi-Saksamaalt. Selle jaoks on ka oma teema.
Siiski on tulnud avalikuks teatud dokumendid(Ameerika), mis kinnitavad, et tegemist pole ainult seksistlikke kujutisi otsivate vandenõuteoreetikute paranoiaga.
Varsti tuleb uus dokfilm samal teemal, nimega Programming The Nation. Ootan põnevusega!
Vasta
#14
(03-01-2011, 13:14 )Elderm Kirjutas: Siiski on tulnud avalikuks teatud dokumendid(Ameerika), mis kinnitavad, et tegemist pole ainult seksistlikke kujutisi otsivate vandenõuteoreetikute paranoiaga.

Ma ei arvagi, et kõikidel juhtudel on tegemist mingisuguse paranoiaga. Kindlasti kasutatakse selliseid sõnumeid. Aga tekib selline küsimus, et kuidas sa tead kas mingil konkreetsel juhul on tegemist kokkusattumuse või sihiliku tegevusega. Lubades endale õiguse pilte ja kujundeid meelega keerutada või töödelda, siis mis alustel on võimalik eristada kavandatut kokkusattumusest, subliminaalset sõnumit pareidooliast. Kas subliminaalse sõnumi mõte pole siis teha seda märkamatuks(loe: kokkusattumusest eristamatuks)...

Iseenesest pole ju erootiliste kujundite kasutamine reklaamides mingisugune uudis või seadusevastane tegevus. Pane aga kartulikrõpsude pakendile poolpaljas naine peale ja korja kasumit. Seks müüb. Kas siis varjatud seks müüb paremini kui ilmselge seks, millest isegi metsas kasvanud kirjaoskamatu aru saab?
Vasta
#15
Igasugused alateadlikud seosed tekivad inimestel erinevalt. Mõnele seostub silmapiiril paistev kuusk fallosega, teisel mitte. Kõik oleneb tarbitavast meediast, loetusest, kujunenud iseloomust ja kasvatusest. Üht kindlat asja süüdistada, näiteks nendesamade subliminaalsete sõnumite süüks on seda patt panna.

Üks režissöör selgitas kord, et filmide puhul peab jälgima seda, kui kauaks kaader "tootel" peatub ning kuidas seda näidatakse. Kui sa ei ole terve filmi jooksul näinud ühtegi logo või bännerit vms ja ühel hetkel näed seda sekundi jooksul, võid kindel olla, et tegu on reklaamiga. Või kui (nt paljudes Hollivuudi filmides tehakse nii) mainitakse täiesti lambist keset vestlust mõnd brändi. Samas on tema sõnul odavamate filmide puhul muidugi see, et neil pole üles ehitatud stuudiot, mistõttu filmitakse tänaval või tegelikus hoones ning sel juhul on reklaamide hilisem "kustutamine" mõttetu ja aeganõudev töö.

Aga mis alastusse ja seksi puutub, siis see on suuresti selle seksrevolutsiooni süü. Kuna mingil ajal oli see tabu, ent nüüd on vaba, siis võetakse viimast. Ja kuna inimesi ei šokeeri kah enam eriti miski, on lihtsaim panna mingi suvakas photoshopitud tibi seda reklaamima, sest ilu ja paljas ihu müüb - igasugu perverdid, esteedid ja seksinäljas mehed/naised saavad oma "laksu" juba tibi nägemisest kätte. Ning kuna ilu hinnatakse ju põhimõtteliselt igal pool ja ilusamad on n-ö edukamad, ongi reklaamides ilusad inimesed. See saadab kuskile ajusoppi teate, et "ostan selle toote, saan ka nii ilusaks" vms.

Reklaamipsühholoogia on iseenesest vägagi huvitav aines ja reeglid, millest seal juhindutakse, ikka päris peened.
Vasta
#16
Mees kes tegi sellest asjast äri: Edward Bernays - Wikipedia, the free encyclopedia
Vasta
#17
Nielander, jah, sul on õigus. Põhjus, miks tegin video seksi kasutamisest reklaaminduses on, et seda leidub lihtsalt nii palju, st. oli materjali millest teha.

Murelikuks teeb aga hoopis 1/30. sekundist välkuvad sõnumid nagu "Osta", "Mul on janu", "Tahan popcorni" jne. Või siis president Bushi näole peidetud sõna "Obey" (s.o. allu).

Minu üldsõnum oli lihtne - märgid, sümbolid, värvid, sõnad, fraasid jne on palju ohtlikumad kui meile võib mulje jääda. Kuidas inimesi kontrollida - see küsimus on alati võimureid huvitanud. Arvestades tänapäevast tehnoloogiat (mõtete lugemine; droogid, mis kustutavad teatud mälestused), siis ...
Vasta
#18
http://health.howstuffworks.com/human-bo...myths4.htm

Tsitaat:The concept of subliminal messages feeds into our suspicions about what the government, big corporations and media are really trying to tell us. A subliminal message (meaning, below "limen," or our conscious perception threshold) is a message embedded into images or sound meant to penetrate into our subconscious and influence our behavior. The first person to coin the term was James Vicary, a market researcher. In 1957, Vicary stated that he inserted messages into a showing of a movie in New Jersey. The messages, which flashed for 1/3000th of a second, told moviegoers to drink Coca-Cola and eat popcorn.

According to Vicary, Coke sales in the theater increased by more than 18 percent and popcorn sales by more than 57 percent, proving that his subliminal messages worked. Books published in the late 1950s and early 1970s outlined how advertisers could use techniques like Vicary's to convince consumers to buy their products. Some radio and TV commercials included subliminal messages, but many networks and professional associations banned them. In 1974, the FCC banned the use of subliminal advertising.

But did the messages work? Turns out, Vicary actually lied about the results of his study. Subsequent studies, including one which flashed the message "Call now" during a broadcast on a Canadian TV station, had no effect on viewers. The infamous 1990s Judas Priest trial, in which the families of two boys who committed suicide claimed that a song told the boys to do it, ended with the judge stating that there was no scientific evidence in their favor. Yet some people still claim that music, as well as advertisements, contains hidden messages.

So listening to those self-help tapes while you sleep probably can't hurt you, but they aren't likely to help you quit smoking, either.
Vasta
#19
Kummalistest sõnumitest veel nii palju, et vaatasin eile seda "Alen vs Predator 2", mis oli üliigav ja tegin samal ajal juba muid asju. Ühel hetkel jäin kuulama, kui keset nonsenss vestlust tegelaste vahel ütles üks tädi: "That's absurd. Government doesn't lie to people." See lause oli pikitud vahele, enne seda ja pärast seda oli vaikus, et tundus pigem naljakas kui tõsine. Säh sulle alateadlikke sõnumeid. Smile
Vasta
#20
Ma ütleksin, et võrdlemisi õõvastav pilt pildis Bleh Nagu tulnuka nägu inimese kehal.
http://health.howstuffworks.com/human-body


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#21
Selliseid varjatud käske saab väga lihtsalt realiseerida....Fimi liikumiskiirus on 24 kaadrit sekundis TV s on see 25 kaadrit sekundis. Piisab juba ühe võõrkaadri panemisest sinna ja vaataja juba salvestab selle omale mällu.
1/25 sek on piisav aeg selleks....hi.Neid võimalusi on teisigi.See on omamoodi programmmaator millega saab anda ka varjatud käsklusi mingi aja pärast.
Head edasist uurimist.
Vasta
#22
Vicaryst siia nii palju juurde, et kuigi tema test nimetati pettuseks, ei ole siiani ühtegi tõsiseltvõetavat uurimust, et sublim. sõnumid töötavad. Arvatakse, et tegu on peamiselt platseeboefektiga ehk siis kuna aja jooksul on neist sõnumeist rohkelt räägitud, paanikat tekitatud jne, loovad inimesed peas ise seose. A'la mulle näidatakse pidevalt kokapurki seal filmis, ahaa!, ma ei osta seda kokat, sest see on rahaahnete reklaamitrikk. Kuid kuna sa juba selle (koka) peale mõtled, lähed järgmine kord poodi ja ostad selle.

Seega: sublim. sõnumid ei tööta enamasti nii, nagu osas kohtades serveeritakse. Seose loob inimene ise ja kõik oleneb sellest, kui palju ta kaasa mõtleb. Näiteks loodusfilmi vaadates võib tekkida pärast isu mõne looma kohta rohkem lugeda (isegi kui teda näidati sekundi või minuti jagu), kuid see pole päris alateadlik sõnum. Oleme ise selle tahte tekitajateks.

Mis nende sõnumite puhul veel kipub olema, on segiajamine brändi kui sellisega. Ehk siis bränd, mis koosneb jumal teab mitmest eri asjast, on täiesti omaette maailm ja vahel pole vaja logo või otsest reklaami, et juba toote nähtuga seostaksid. Labane näide on friikartulid, mis, isegi kui me pole Mäkis käijad, seostuvad ikkagi McDonald'siga.

Selles mõttes on bränd isegi "ohtlikum" kui sublim. sõnum, sest bränd on elustiil, sublim. sõnum aga vaid paar sekundit ekraanil (või fraas tekstis), mida paljude silm märgatagi ei pruugi. Pealegi on palju lihtsam mõjutada meid igapäevaste asjade-tegemiste kaudu kui vaevata tühise lühiklipiga.

Subliminaalsetest sõnumitest ja brändidest räägib üks Journal of Experimental Social Psychology artikkel siit saab .pdf-i.

Põhimõtteliselt saab alateadlikke sõnumeid edastada siis, kui inimesel on tootest juba laiem arusaam, st kui sel on väljaarenenud bränd, tarbijaskond jms. Kõik oleneb lõppeks aga sellest, kui lihtne meid mõjutada on.
Vasta
#23
Ei vaidleks vastu aga tooks esile sellise asja - neid on uuritud, neid kasutatakse seega asi toimib.
Ma sügavalt kahtlen kas suurkorporatsioonid kasutaks asja mille tegemine nõuab raha kui tulemust pole.
Vasta
#24
Subliminaalsed sõnumid siiski toimivad Jaapanis oli selline ametlikult uuritud juhtum,kus laste multifilmi "Pokemon" oli silmale nähtmatult sisestatud kaadris jooksev jaapani hieroglüüf,mis tähistas surma,selle peale läksid lapsed paanikasse ja osa langes närvishokki,kuna nende aju selle hieroglüüfi sealt filmist nende alateadvusse sisestas.
Vasta
#25
Okei... kui subliminaalsuse(?) eest saaks auhinna siis Lady Gaga võidaks pika pika puuga. Isegi fännid kirjutavad et see video on kuidagi veide... sellegipoolest neile see väga meeldib ja keegi täpselt ju aru ei saa miks se veider onLaugh

Igastahes siin on link kui kedagi huvitab... se on ikka päri jube kohe =) samas oli täitsa huvitav vaadata. Rohkem enam ei vaata kunagiLaugh

http://www.youtube.com/watch?v=wV1FrqwZyKw


Samas tahaks ikka lisada et... see mis seal on see vb jääb sublimaalsuse piiridest veits välja... see on ikka päris ilmse jubaLaugh Päris julgeks läinud need Puppeteer'id vmsLaugh
Vasta
  


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat:
1 külali(st)ne

Expand chat